آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در درس خارج عنوان کرد:

دوره وهابیت سپری شده است/ زیاده‌خواهی؛ عامل زمین‌خواری و کوه‌خواری

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه دوره وهابیت سپری شده است، به مسئله زمین‌خواری اشاره و تاکید کرد: این همه زمین خواری، کوه و جنگل خواری‌ها و این همه بیچاره کردن مردم نتیجه زیاده‌خواهی برخی افراد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز 16 اردیبهشت ماه در آغاز درس خارج در مسجد اعظم قم گفت: نصیحت من به علمای وهابی عربستان آن است که وقتی که چندی پیش بنا به مصلحت خود و مشاهده آبروریزی های داعش و النصره و ... همایش مقابله با رواج تکفیری را برگزار کردید چرا به این زودی رای خود را تغییر دادید.
دوره وهابیت تمام شده است

وی افزود: مطمئن هستم که عمر و دوره و هابیت تمام شده است زیراهر فرقه‌ای با ثمرات خود بقای خود را تضمین می‌کند و وقتی ثمره وهابیت جنایت‌هایی مثل جنایات داعش و گروه‌های افراطی است نشان می‌دهد که عمر آنها رو به پایان است.
این مفسر قرآن تاکید کرد: روزگاری آثار رژیم کمونیستی شوروی ظاهر شد و همین آثار و محصولات پست اضمحلال آنان را رقم زد و امروز نیز همان جریان برای وهابیت پیش آمده است.
بوقلمون صفتی مفتیان وهابی

وی ادامه داد: وقتی که مسئله یمن به وجود آمد مفیتان وهابی به یکباره رنگ عوض کرده و تمام سخنان خود در همایش ضد تکفیر را فراموش کردند و در تکفیر مسلمانان وارد یک مسابقه به مانند جنگ شدند. اما از آنان می‌خواهیم دست از این جهالت‌ها بردارند و به میان امت اسلامی بیایند و با آنان متحد شوند و بدانند حمایت از افراطی‌گری به مصلحت آنان و اسلام نیست.
آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: همین کارهای شما امروز باعث شده تا آمریکا به دنبال تجزیه عراق باشد و عراق را به سه تکه شیعه، سنی و کرد مبدل کند و آنها را به سیطره خود بکشد .
این مرجع تقلید تاکید کرد: علمای وهابی باید بدانند تا دیر نشده است خود را به صف مسلمانان واقعی برسانند.
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام علی در نهج البلاغه در خصوص اهمیت زندگی ساده گفت: عامل تمام بدبختی‌های انسان زیاده خواهی و راضی نشدن به آن چیزی است که خدا در اختیار او قرار داده است زیرا اداره یک زندگی ساده، ساده است و اداره زندگی پر از تجملات، سخت و گاهی غیرممکن.

زیاده‌خواهی؛ عامل بدبختی انسان

این مرجع تقلید افزود: این همه زمین خواری، کوه و جنگل خواری‌ها و این همه بیچاره کردن مردم به دلیل کسب مال بیشتر که حتی هزینه کردن این مال‌ها هم دشوار است نتیجه آن است که نخواستند زندگی ساده‌ای داشته باشند و به هر چیزی که به دست آوردند قانع نبودند و حریص‌تر شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر