ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جمع نخبگان تبلیغی:

رژیم کودک‌کش و متجاوز نمی‌تواند خادم‌الحرمین باشد

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله هاشمی شاهرودی ضمن توصیه به مبلغان برای کارآمدتر شدن تبلیغ به مسئله عربستان اشاره و تاکید کرد: رژیمی که به خوش‌خدمتی برای غرب و صهیونیزم و جلوگیری از قدرت فرامنطقه‌ای ایران اسلامی، به برادرکشی و کودک‌کشی دست زده، چگونه می‌تواند خادم‌الحرمین باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی از مراجع تقلید شب گذشته، 7 اردیبهشت در دیدار با نخبگان و مبلغان برتر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به جایگاه تبلیغ و رسانه در دنیا افزود: امروز تبلیغ و رسانه یکی از موضوعات مهم سلطه‌طلبان و استعمارگران در تسلط بر کشورهاست.
وی افزود: غرب از همین  طریق توانست بر کشورهای منطقه مسلط شود و افکار خود را بر مردم دنیا به اجرا در بیاورد. عربستان سعودی یکی از آن کشورهاست که از طریق تبلیغات وسیع و تجهزات رسانه‌ای غرب، توانست به اهداف خود مانند خادم‌الحرمین بودن برسد.
تزویر عربستان سعودی

وی ادامه داد: رژیم آل سعود با پول‌هایی که از طریق گاز و نفت به دست می‌آورد، برای خادم‌الحرمین بودن خود در منطقه هزینه می‌کند، ولی مسلم است که رژیم وهابیت، خادم‌الحرمین نیست، بلکه این حرکت او تنها یک تزویر و دروغ بزرگ برای زیبا نشان دادن چهره زشت خود در منطقه و در دنیای اسلام است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی عنوان کرد: رژیمی که به خوش‌خدمتی برای غرب و صهیونیزم و جلوگیری از نفوذ انقلاب و قدرت فرامنطقه‌ای ایران اسلامی به برادرکشی و کودک‌کشی دست زده، چگونه می‌تواند خادم‌الحرمین باشد.
استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز تبلیغات و رسانه به عنوان مهمترین وسیله استعمارگران است و به خوبی توانسته‌اند از این ابزار برای اجرای اهداف خود استفاده کنند.
وی اظهار کرد: باید بدانیم اگر در گذشته ابزار تبلیغ محدود بود و امکاناتی برای ارتباط با دنیا نبود، ولی امروز به لطف پیشرفت علمی و تکنولوژی، انسان می‌تواند با دنیا ارتباط کلامی و حتی تصویری داشته باشد.

مبلغین از تکنولوژی روز استفاده کنند
آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: مبلغین هم باید از این پیشرفت علمی و تکنولوژی در عرصه تبلیغ به درستی بهره لازم را ببرند تا بتوانند اسلام ناب را با تمام خصوصیات و برتری نسبت به ادیان دیگر جهانیان معرفی کنند.
عضو خبرگان رهبری گفت: اسلام ناب محمدی(ص) یک دین جهانی است؛ این دین نیاز به جهانی شدن و جهانی‌سازی دارد، از این رو این رسالت سنگین برعهده روحانیت است تا با استفاده از ابزارهای تبلیغ، رسانه و شبکه‌های مجازی، اسلام حقیقی را به جهانیان معرفی کنند.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی ابراز کرد: مبلغ در کنار این ابزار از نظر محتوایی و تهذیب نفس هم باید الگوی جامعه باشد، همان طور که شخصیت‌های بزرگی همچون امام خمینی(ره) این گونه بودند.
نائب رئیس خبرگان رهبری گفت: مبلغ باید در کنار کار محتوایی، زمان‌شناس، دشمن‌شناس و هوشیاری داشته باشد و برای رسیدن به مراتب علمی و اخلاق عملی بزرگان دین را الگوی عملی قرار دهد.
وی اظهار کرد: سیره عملی بزرگان دین بهترین الگو در ابعاد مختلف برای مبلغان دینی است، یکی از آن نمونه‌ها مرحوم محقق کرکی است؛ این شخصیت وارسته کارهای بسیار بزرگ در اسلام انجام داده، و امروز تأسی و الگوگیری از این بزرگان دین در حوزه یک ضرورت است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: مبلغ موفق کسی است که آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی و سیاسی جامعه و دنیا را بداند و از اتفاقات مهم باخبر باشد و تحلیل درستی از وقایع امروز جهان اسلام داشته باشد.

هدف تشکیل دفتر تبلیغات

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در این دیدار به ارائه گزارشی از این معاونت پرداخت و گفت: هدف از تشکیل دفتر تبلیغات اسلامی را معرفی اسلام ناب به مردم دنیا، تبلیغ آموزه‌های ناب معرفتی، اخلاقی و اجتماعی اهل بیت(ع) و دفاع از ارزش‌های اسلام و همچنین نخبه‌پروری در عرصه تبلیغ و شناسایی استعدادهای برتر تبلیغ عنوان کرد.

تشکیل 26 هزار پرونده تبلیغی

واعظی ادامه داد: در این راستا کارهای خوبی صورت گرفته و از جمله آن تشکیل 26 هزار و 364 پرونده فعال تبلیغ از بین طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، که از بین این تعداد 2 هزارو 647 پرونده مربوط به مبلغینی است که متخصص در امر تبلیغ در دانشگاه و مجامع علمی هستند.
وی افزود: مبلغین نخبه و برتر کسانی هستند که علاوه بر تبلیغ در مناطق خاص و ایام خاص مانند ایام اعتکاف، فعالیت علمی و پژوهشی تدوین و نگارش متون آموزشی ره‌توشه‌ها و مصاحبه از مبلغین را به عهده دارند.
واعظی گفت: یکی از برنامه‌های این دفتر که به زودی به مرحله اجرا هم گذاشته خواهد شد، تدوین و تنظیم اساسنامه صنفی برای مبلغین با محوریت مبلغین نخبه و برتر است. با اجرای این اساسنامه، تبلیغ، روند بهتری به خود می‌گیرد و شناسایی مبلغین برتر، آموزش و انتقال تجارب تبلیغی بهتر صورت خواهد گرفت و زمینه پیشرفت مبلغین هم فراهم خواهد شد.
وی افزود: یکی از کارهای خوبی که این دفتر انجام داده، حضور مبلغان در فضای مجازی برای تبلیغ است که در این راستا 60 مبلغ برتر در قالب 150 گروه تبلیغی به این امر اشتغال دارند و تاکنون هم کارهای خوبی برای آموزش و پیشرفت این گروه‎ها شده است.

واعظی با بیان اینکه امروز یکی از ابزارهای تبلیغ، ارتباط با مردم است، ابراز کرد: مبلغ موفق کسی است که در کنار فعالیت‌های تبلیغی در امور درسی هم پیشرفت لازم را داشته باشد تا بتواند از لحاظ علمی هم برای اسلام مؤثر باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان