ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمى مکارم شیرازى:

حکومت عربستان اگر صداقت دارد ریشه‌های تندروی را بخشکاند

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با محکومیت حادثه تروریستی اخیر در عربستان و محکومیت این جنایت تاکید کرد: چرا سازمان ملل و مراکز جهانی حقوق بشر به خواب رفته‌اند و در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در بیانیه‌ای حادثه تروریستی اخیر در عربستان را محکوم و تاکید کرد: در فاصله یک هفته دو جنایت بزرگ در عربستان سعودى نسبت به شیعیان واقع شد، جنایتى در مسجد امام على(ع) در شهر قطیف و جنایت دیگرى در مسجد امام حسین در شهر دمام که کشته‌ها و زخمى‌هاى فراوان داشت.

این بیانیه افزوده است: ما ضمن محکوم کردن شدید این جنایات تروریستى سؤال مى‌کنیم آیا دولت عربستان موافق این اعمال است؟ اگر موافق نیست چرا جلوگیرى نمى‌کند؟ چرا در اطراف مساجد و مراکز شیعیان نیروهاى حفاظتى نمى‌گمارد؟ چرا نسبت به شهروندانش این چنین بى اعتناست؟ آیا فقط توانایى دارند کشور آباد یمن را به ویرانه‌اى تبدیل کنند؟!

بیانیه مذکور آورده است: مى‌گویند: دولت عربستان و مفتیان حجاز این اعمال تروریستى را محکوم کرده‌اند اگر چنین است پس چرا هنوز در کتاب‌هاى درسى آنها نوشته شده: «شیعیان کافرند و جان و مالشان مباح است»؟ چرا ریشه‌ها را نمى‌خشکانند؟ چرا سبب مى‌شوند که اسلام با اعمال آنها بدنام شود؟.

بیانیه ادامه داده است: از سوى دیگر در اخبار آمده است داعش این جنایات را کار خود مى‌داند، این شجاعت نیست، این نهایت ذلّت و خباثت و عجز و ناتوانى است که نمازگزاران روز جمعه را در مسجد یا در کنار مسجد با یک عمل انتحارى و مخفیانه به خاک و خون کشند و باز از سوى دیگر آیا دبیرکل سازمان ملل در خواب است. آیا مراکز جهانى حقوق بشر در خوابند؟ اگر در ایران یک جاسوس را دستگیر کنند داد همه آنها بلند مى‌شود، اما در برابر این جنایات عظیم خونسرند!

امیدواریم به لطف خدا و به همت مردم منطقه ریشه این بیدادگرى‌ها سوزانده شود و مسلمین جهان در امن و امان و با محبت و دوستى زندگى کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان