سیدعلی عماد خبر داد:

ارسال نزدیک به ۱۲ هزار اثر به جشنواره علامه حلی

گروه حوزه‌های علمیه: معاون پژوهش حوزه از ارسال نزدیک به ۱۲ هزار اثر به هفتمین جشنواره علامه حلی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد به همراه حجت‌الاسلام اسماعیل نیا، دبیر جشنواره علامه حلی در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این جشنواره در هفتمین دوره برگزاری خود پرداختند.

در ابتدای این نشست عماد، از رشد کمی و کیفی این جشنواره گفت و افزود: آثار این دوره به گونه‌ای است که اگر می‌خواستیم آثار دوره اول را در دوره کنونی ارزیابی و داوری کنیم هیچ اثری به مرحله نهایی راه نمی‌یافت.

وی با بیان اینکه در دوره اول نزدیک به دوهزار و 300 اثر به جشنواره رسید عنوان کرد: در هفتمین دوره شاهد ارسال نزدیک به 12 هزار اثر هستیم که تحولی کمی است.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های جشنواره، کاربردی تر شدن مقالات و اثار است به گونه‌ای که مقالاتی مانند تاثیر سواد و مدرک بر کاهش طلاق در میان بانوان نمونه‌ای از آن است.

عماد توجه به پژوهش‌های راهبردی برای اتصال میان پژوهش‌های بنیادی و کاربردی را در اولویت جشنواره دانست و تصریح کرد: هم اکنون در 9 استان کشور جشنواره استانی برگزار می‌شود و دو استان دیگر نیز در دوره آینده اضافه خواهند شد.

تجلیل از 24 برگزیده

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا در سخنانی گفت: این جشنواره ویژه طلاب زیر 31 سال است و هدف عمده آن دست به قلم کردن آنان است.

وی اظهار کرد: آثار امسال نسبت به سال قبل 40 درصد رشد داشته است و حدود 12 هزار نفر در آن حضور داشتند.

دبیر جشنواره بیان کرد: آثار واصله در رشته‌های اخلاق، فقه، حقوق، اصول، فلسفه، کلام، تفسیر، درایه، تاریخ اسلام و ... به دبیرخانه رسیده است.

اسماعیل نیا گفت: در برنامه اختتامیه هفتمین دوره که فردا 31 اردیبهشت ماه در قم برگزار می‌شود از 24 برگزیده تجلیل خواهد شد و مدیر حوزه‌های علمیه نیز سخنرانی می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر