رئیس مرکز تخصصی تفسیر:

انتقال دفتر قرآن و عترت به معاونت آموزش حوزه نادرست است

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مرکز تخصصی تفسیر حوزه با خودجوش دانستن فعالیت‌های ذیل دفتر قرآن و عترت تاکید کرد: انتقال این دفتر به معاونت آموزش اتفاق ناگوار و نادرستی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، رئیس مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره وضعیت دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه گفت: انتقال دفتر قرآن و عترت به معاونت آموزش حوزه اتفاق ناگواری است.

وی افزود: فعالیت این دفتر حرکت خودجوش و سازمان یافته توسط تعدادی از افراد علاقه‌مند است که توانسته بود در برخی از مدارس نیز فعالیت‌های خوبی را به همراه داشته باشد.

ملکی بیان کرد: مدرسه معصومیه یکی از این مدارس فعال در زمینه قرآن و عترت است که با حمایت‌های دفتر قرآن و عترت فعالیت‌های خوبی را به منصه اجرا گذاشته است.

وی اظهار کرد: در این مدرسه مباحث تفسیر قرآن را با حضور استاد بهرام‌پور برگزار و همچنین ساختمان حافظان قرآن را ایجاد کرده‌ایم.

ملکی عنوان کرد: مباحث حدیثی بر اساس اصول کافی از دیگر مباحثی است که در مدرسه معصومیه و با حضور خوب طلاب برگزار شده است.

وی ترجمه قرآن، اردوی حفظ و تفسیر را از دیگر برنامه‌های این مدرسه برشمرد و ادامه داد: من اخیرا شنیدم که دفتر قرآن و عترت قرار است که به معاونت آموزش حوزه منتقل شود که معتقدم این کار درست نیست.

از بین رفتن فرصتها

وی تاکید کرد: انتقال و جابجایی دفتر ظرفیت موجود را هم از بین خواهد برد و باعث پراکندگی نیروها می‌شود و امکان احیاء آن در آینده وجود ندارد و فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

ملکی ادامه داد: معاونت آموزش فعالیت‌های زیادی دارد که در عمل نمی‌تواند چندان به فعالیت‌های دفتر قرآن و عترت که بیشتر جنبه ترویجی دارد بپردازد.

یادآور می‌شود، دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه چندی است که با تصمیم شورای عالی حوزه در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد و صحبت از انتقال آن به مجموعه دیگر از جمله معاونت آموزش است که برخی از قطعیت یافتن این تصمیم خبر داده‌اند اما بیشتر فعالان قرآنی دست‌اندرکار در حوزه از انتقال این دفتر ابراز نگرانی ‌می‌کنند.

این کارشناسان انتقال دفتر به معاونت آموزش و رسمی‌سازی فعالیت‌های قرآنی را غیرکارشناسی می‌دانند همچنین با توجه به فعالیت‌های گسترده معاونت آموزش حوزه و انتظارات از آن، سپرده شدن این فعالیت‌ها به این معاونت را از دست رفتن فرصت‌های پیش رو برای ارتقاء امور قرآنی در حوزه می‌دانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر