
همه ما بخش بزرگی از روزمرهمان را با تکنولوژی و اینترنت میگذرانیم؛ از گوشی و لپ تاپ گرفته تا شبکههای اجتماعی و گجتهای دیجیتال. برای اکثریت ما، اینها فقط ابزاری روزمره، برای سرگرمی و گذراندن وقت هستند، اما برخی دیگر با این ابزار کسب درآمد میکنند!
یکی از کسانی که این مسیر را به خوبی طی کرده است و توانسته علاقه و مهارتش را به یک مسیر حرفهای و درآمدزا متصل کند، اهورا نیازی است. او گجتها و ابزارهای دیجیتال را نقد و بررسی میکند و تجربیات شخصی و نکات کاربردی مختلفی را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارد.
در ادامه، باهم بیوگرافی اهورا نیازی، مسیر زندگی، فعالیتها و تجربههای او را بررسی میکنیم تا ببینیم چگونه علاقه به تکنولوژی او را به این مسیر حرفهای و تاثیرگذار هدایت کرده است.
اهورا نیازی کیست؟ [معرفی کامل]
اهورا نیازی یک بلاگر و یوتیوبر شناخته شده ایرانی، در حوزه تکنولوژی است که با صدای گرم و بیان ساده و قابل فهمش شناخته میشود. او به جای ارائه توضیحات خشک و فنی، محتوای خود را به شکلی ارائه میدهد که هم مخاطب حرفهای و هم کاربران عادی بتوانند به راحتی آن را درک کرده و از آن استفاده کنند. در این بخش قرار است او را بیشتر بشناسیم.
مشخصات
|
اطلاعات
|
نام اصلی
|
اهورا نیازی
|
تاریخ تولد
|
۲۸ مرداد ۱۳۶۸
|
محل تولد
|
کرمانشاه
|
اصالت
|
شاهآبادی
|
زبان مادری
|
کردی
|
نام اصلی، تاریخ و محل تولد
اهورا نیازی روز ۲۸ مرداد سال ۱۳۶۸ در شهر کرمانشاه متولد شد. او اصالتاً شاه آبادی و کرد زبان است و دوران کودکیاش را در محله گلستان کرمانشاه گذرانده است. اهورا کوچکترین فرزند خانواده ۶ نفرهاش است و دو برادر و یک خواهر دارد.
نیازی از همان کودکی عاشق عکاسی، فیلمبرداری، مجریگری و تدوین بود و به واسطه پخش موزیک های تاپ جهان در خانهشان، از بچگی با ریتمهای خاصی آشنا شد که به او کمک کرد تا محتواهایی که امروز تولید میکند از نظر بصری و شنیداری برای مخاطب بسیار جذاب باشند.
تحصیلات و شروع فعالیت حرفهای
رشته تحصیلی دوران دبیرستان اهورا علوم تجربی بود و بعد از کنکور تحصیلات خود را در رشته کشاورزی با گرایش ژنتیک گیاهی در دانشگاه آزاد کرمانشاه ادامه داد؛ که البته از نظر خودش بزرگترین اشتباه زندگیاش بوده است!
شروع فعالیت اهورا در این زمینه به سال ۹۱ باز میگردد. او به دلیل علاقه شدیدش به دوربین عکاسی و فیلمبرداری و به طور کلی صنعت مدیا، با شهریه یک ترم دانشگاهش یک دوربین خرید و با آن عکاسی میکرد. اهورا به مرور زمان تجهیزات خود را بهتر کرد و در سال ۹۶ برای پسر عمویش یک ویدیو تبلیغاتی ساخت؛ در این حین یکی از دوستانش این ویدیو را دید و اهورا را به صاحب یک استودیو معرفی کرد و در نهایت به عنوان عکاس، فیلمبردار و ادیتور در این استودیو مشغول به کار شد.
اهورا نیازی بعد از یک سال برای پیشبرد اهدافش به تهران رفت و در یک آژانس تبلیغاتی استخدام شد؛ اما بعد از دو هفته با پیشنهاد کاری جدیدی در زمینه تولید محتوای حوزه گجت برای سایت گجت نیوز، دوباره به کرمانشاه بازگشت. از نظر اهورا همکاریاش با وبسایت گجت نیوز نقطه عطف و یکی از اصلیترین دلایل موفقیت او در مسیر شغلیش بوده است.

زمینه اصلی فعالیت: بلاگری و تولید محتوای فناوری
اهورا نیازی با مشورت با مدیر سایت گجت نیوز به دلیل مسائل مربوط به کپی رایت، محتواهای تولید شده برای این مجموعه را در صفحه اینستاگرام خودش هم قرار میداد. او بعد از دو سال از این کار جدا شد و با آموختههایش در طی این سالها، به عنوان یک برند مستقل، شروع به تولید محتوا در زمینه معرفی گوشیهای مختلف کرد.
به گفته اهورا، اولین برندی که با او همکاری کرد سامسونگ بود و بعد از این همکاری تعداد فالوورهایش را در مدت کوتاهی به ۳۰۰ هزار نفر رسید. صفحه اینستاگرام او هم اکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارد.
تمرکز اصلی اهورا در اینستاگرام، بر بررسی و نقد گجتها، ابزارهای دیجیتال و اخبار روز تکنولوژی است و آموزشهای مختلفی را هم در این باره منتشر کرده است. او با تولید محتوای جذاب و تعامل مستقیم با دنبال کنندگان خود، به یکی از محبوبترین فعالان دنیای دیجیتال تبدیل شده است.
مسیر موفقیت اهورا نیازی در یوتیوب
در ادامه شرح بیوگرافی اهورا نیازی به فعالیت او در پلتفرم یوتیوب میرسیم. کانال یوتیوب اهورا هم اکنون با ۱۶۰۰ ویدیو، ۳۱۱ هزار سابسکرایبر دارد و به عنوان یک منبع معتبر و قابل اتکا برای بسیاری از طرفداران تکنولوژی شناخته میشود.
محتوای اصلی کانال: نقد و بررسی گجتها و اخبار روز تکنولوژی
محتواهایی که اهورا در یوتیوب منتشر کرده است شامل معرفی و بررسیهای دقیق و موشکافانه دنیای دیجیتال است. ویدیوهای او در زمینه معرفی و بررسی اپلیکیشنها، بررسی گجت، مقایسه گوشیها، رباتها، معرفی بازی، بررسی تبلت و لپ تاپ، اطلاعات عمومی، اخبار روز دنیای تکنولوژی و… است. او این اطلاعات فنی را با زبانی ساده و ملموس بیان میکند و همین موضوع باعث شده تا محتوایش برای مخاطبان با سطح دانش متفاوت، کاربردی و جذاب باشد.
دلیل شهرت: صدای جذاب، سبک روایت ساده و قابل فهم
یکی از دلایل اصلی که باعث شده است اهورا نیازی طرفداران زیادی داشته باشد، سبک جذاب روایت اوست. اهورا مفاهیم پیچیده را به زبانی ساده و قابل فهم به مخاطبان توضیح میدهد و صدای گرم و صمیمیاش باعث میشود تا مخاطبانش حس کنند با یک دوست آگاه در حال گفتگو هستند. اهورا به کمک کسانی آمد که دانش فنی از تکنولوژی ندارند اما میخواهند این ابزار را خریداری کنند. مثل کسی که میخواهد یک گوشی موبایل بخرد اما حتی فرق بین آیفون و سامسونگ را نمیداند!
همکاریهای مهم و شرکت در پادکستها
محبوبیت و شهرت اهورا نیازی باعث شد تا با یوتیوبرهای دیگر هم همکاری داشته باشد. او با شرکت در پادکستهای معروف مثل "طبقه ۱۶" و "کار نکن" درباره مسیر شغلی، بازار اینفلوئنسرها و درآمدهای آنها صحبت میکند و تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک میگذارد. اهورا همچنین در پادکست سم شو قسمت سوم، در یک محیط صمیمی با سام صابری به گفتگو میپردازد و در کانال موبوبکس با مهدی شجاری که او هم یک فعال حوزه تکنولوژی است، چند ویدیو مشترک دارد.

مسیر موفقیت اهورا نیازی!
مسیر حرفهای اهورا نیازی برای علاقمندان به تولید محتوا به خصوص محتوای حوزه تکنولوژی، درسهای ارزشمندی دارد که میتواند الهام بخش باشد. در این بخش از بیوگرافی اهورا نیازی قرار است به نکات تاثیرگذار در مسیر حرفهایاش بپردازیم.
شروع از صفر و اهمیت پشتکار در تولید محتوا
اهورا نیازی فعالیت خود را از صفر و حتی به قول خودش از صفر صفر مطلق شروع کرد. او در پادکست کار نکن درباره شروع فعالیت کاریاش صحبت میکند و میگوید مسیر زندگیش مثل یک فیلم هندی بوده که یک بچه از قسمتهای خیلی ضعیف جامعه رشد میکند و به مدارج بالا میرسد!
این یک درس بزرگ برای همه ماست که مهم نیست از کجا شروع میکنیم، این مهم است که با عشق و علاقه کارمان را ادامه دهیم و هر روز برای بهتر شدن تلاش کنیم.
اهورا درباره اهمیت پشتکار در تولید محتواهایش نکتهای خندهدار اما قابل تامل را بیان میکند:
" خیلی از مواقع دلیل ادامه دادنم این بوده که تراکتوری هستم که در آن روح وجود ندارد! "
اهورا به مدت یک سال هر روز صبح ساعت ۵ از خواب بیدار میشد و یک ویدیو در یوتیوبش منتشر میکرد!! او ثابت کرد که با تولید محتوای با کیفیت و مداوم، حتی در رقابتیترین فضاها هم میتوان به جایگاه بالایی رسید. یکی دیگر از نکات جالبی که در یکی از مصاحبههایش با آپارات بیان میکند این است که قبلا ۱۸ ساعت در روز کار میکرده و الان ۲۲ ساعت کار میکند!!!
اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که او با مدیریت هوشمندانه جنبههای مالی شغلش، توانست تمرکز اصلی خود را روی تولید محتوای مداوم و با کیفیت بگذارد. او اجازه نداد که محدودیت های موجود در کشور مانع کسب درآمد دلاری او شود و همکاری با مجموعهای مثل جیمکس ادز که خدمات نقد کردن درآمد یوتیوب را ارائه میدهند به او کمک کرد تا نگرانی بابت مسائل مالی نداشته باشد و بتواند بر روی کیفیت محتوا و رشد کانال خود متمرکز شود. به عبارتی فرایند نقد کردن درآمد یوتیوب خود را به جیمکس ادز سپرد.
تبدیل یک علاقه به تخصص و برند شخصی
بیوگرافی اهورا نیازی، به همه ما نشان داد که اگر علاقه با دانش، مطالعه و تلاش مستمر همراه شود، میتواند به یک تخصص و در نهایت به یک برند شخصی قوی و شناخته شده تبدیل شود. اهورا با تمرکز بر حوزهای که به آن از کودکی علاقهمند بود، محتواهایی جذاب و با سبک خاص خودش تولید کرد و همین موضوع باعث شد که کانال او نسبت به سایرین متمایز باشد و مخاطبان وفاداری داشته باشد.

تأثیرگذاری بر مخاطب با صداقت و محتوای ارزشمند
یکی دیگر از نکات کلیدی مسیر اهورا، صداقت در نقد و بررسی محصولات است. او همیشه تجربه واقعی و تحلیلهای دقیق خود را به اشتراک گذاشته و حتی نقاط ضعف محصولات را به صراحت بیان میکند. همین رویکرد باعث شده تا مخاطبان به او اطمینان کنند و او را به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای خرید و تصمیم گیری درباره گجتهای تکنولوژی بپذیرند.
سخن پایانی
بیوگرافی اهورا نیازی، نشان داد که سرمایه اصلی یک اینفلوئنسر، محتوای با کیفیت و اعتمادی است که از دنبال کنندگان خود دریافت میکنند. و در نهایت از زندگی اهورا نیازی میتوانیم این نتیجه را بگیریم که اگر به چیزی واقعا علاقه داشته باشیم و برای آن تمرین کنیم، ممارست داشته باشیم، تجربه به دست آوریم و صبوری کنیم؛ نه تنها میتوانیم خودمان پیشرفت کنیم، بلکه روی زندگی دیگران هم تاثیر مثبت بگذاریم.
سوالات متداول
آیا رشته تحصیلی اهورا در دانشگاه با حوزه تکنولوژی مرتبط بود؟
خیر، اهورا نیازی در رشته کشاورزی شاخه ژنتیک گیاهی تحصیل کرده است که البته از نظر خودش این چهار سال تحصیل کاملاً بیفایده بوده و هیچ تاثیر مثبتی روی شغل فعلیاش نداشته است.
چه چیزی باعث شده تا سبک تولید محتوای اهورا نیازی منحصر به فرد باشد؟
ویدیوهای اهورا به دلیل صدای آرام، لحنی صمیمی و توانایی توضیح مفاهیم پیچیده به زبانی ساده و قابل فهم، کاملا منحصر به فرد هستند و همین موضوع باعث شده تا مخاطبان به راحتی با او ارتباط برقرار کنند.
اهورا نیازی در کدام یک از شبکههای اجتماعی فعالیت دارد؟
اهورا در یوتیوب و اینستاگرام فعالیت میکند. او اکنون در اینستاگرام حدود ۲ میلیون دنبال کننده و در یوتیوب حدود ۳۰۰ هزار سابسکرایبر دارد.
درآمد یوتیوب اهورا نیازی توسط کدام شرکت نقد میشود؟
اهورا نیازی برای نقد کردن درآمد یوتیوب خود با جیمکس ادز همکاری میکند.
منابع
https://gmaxads.com/monetization/
https://www.youtube.com/ahooraniazi
https://www.youtube.com/watch?v=nE0mNj8llAI