حجت‌الاسلام رفیعی عنوان کرد:

۳ گروه مسلمانانی که مرگشان همانند کفار است/ شهادت اعضاء و جوارح علیه انسان

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) گفت: حاکمان ظالم، کسانی که به دروغ شهادت می‌دهند و خورندگان مال یتیم سه گروهی هستند که همانند کفار می‌میرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، امروز 13 تیرماه در جلسه تفسیر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به آیات 24 تا 26 سوره مبارکه نور به آیه 24 این سوره (إِنَّ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ ﴿23﴾ اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین پیام‌های این سوره آن است که کسانی که به زنان مومن و عفیف تهمت بزنند هم در دنیا مورد لعنت واقع می‌شوند و هم در آخرت به عذاب الیم و دردناکی گرفتار خواهند شد.

وی افزود: در بحث افک یکی از زنان پیامبر راجع به این مسئله صحبت کردیم که تهمت زدن به زنان مومن نیازمند چهار شاهد عادل است و در صورت دروغ بودن فرد تهمت زننده 80 ضربه شلاق خواهد خورد.

رفیعی بیان کرد: در این گناه گناهان خطرناک دیگری مانند سوء ظن، تهمت، سخن چینی، قداست شکنی، ازار پیامبر و ... وجود دارد و عملی بسیار خطرناک و زشت است.

وی با بیان اینکه در روایت داریم که بدترین مردم که جایشان در دوزخ است کسانی هستند که برای مردم عیب می تراشند به موضوع آیه بعد اشاره کرد و گفت: در آیه 25 سوره مبارکه نور خداوند می‌فرمیاد در روز قیامت همه اعضاء و جوارح و آفرینش شهادت می‌دهند.

وی اظهار کرد: براساس این آیه، زبان، دست و پا علیه انسان شهادت می‌دهند که براساس دیدگاه مفسران، این آیه مخصوص کافران است زیرا آنان بوده‌اند که در دنیا منکر روز قیامت بوده و در آنجا نیز انکار می‌کنند بنابراین اعضاء و جوارح علیه آنان شهادت می‌دهند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) تصریح کرد: در روایت داریم که زمان و مکان، زمین، فرشتگان، اعضاء، خدا، پیامبر(ص) و ... همگی شاهد اعمال هستند و در روز قیامت شهادت خواهند داد.

رفیعی عنوان کرد: به عنوان مثال صوت در عالم باقی می‌ماند زیرا صوت همان ارتعاش است که ممکن است در سنگ و سنگریزه و زمین وجود داشته باشد و در روز قیامت به آن بگویند شهادت بدهید.

استاد حوزه علمیه زمان را یکی دیگر از گواهان روز قیامت برشمرد و ادامه داد: مثلا در روایات یوم الجمعه سیدالایام معرفی شده و آمده که روز جمعه برای هرکسی که در آن روز در نماز جمعه حاضر شده شهادت می دهد که این شهادت علاوه بر مکان نماز است.

وی اظهار کرد: 11 دوربین اعمال بشر را فیلم می‌گیرد و آن را نشان می‌د‌هد همان طور که بیان شده هنگام مرگ این فیلم را به محتضر نشان مید‌هند و او می‌گوید مرا باز گردانید ولی دیگر امکان بازگشتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این تذکرات برای زنده بودن یاد مرگ در فکر و ذهن همه است بیان کرد: سه گروه در هنگام مرگ مانند کفار می‌میرند با اینکه مسلمان هستند اول؛ حاکمان ظلم و جور مانند حکامی که هم اکنون بر عربستان و کشورهای اسلامی حکومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرگ آل خلیفه و آل سعود همانند کفار است تصریح کرد: گروه دوم کسانی هستند که مال یتیم را می‌خورند به همین دلیل قرآن یکی از دلایل انکار معاد را در خوردن مال یتیم می‌داند.

رفیعی اظهار کرد: سومین گروه نیز کسانی هستند که شهادت دروغ می‌دهند که متاسفانه دادگاه‌های ما به این مسئله مبتلا هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در آیه 26 این سوره نیز ظهور حقانیت خدا تاکید شده است. البته خدا همیشه بر حق است و در این دنیا نیز بر حق است ولی این حقانیت در قیامت بروز و ظهور می‌یابد زیرا الان برخی می‌توانند منکر آن باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان