در سال ۹۳ صورت گرفت؛

تولید ۱۲ محصول نرم‌افزاری در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

گروه حوزه‌های علمیه: مسئول پروژه نشر دیجیتال اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گزارشی از انتشار دیجیتال منشورات و آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) محمود متین‌فر گفت: فعالیت در حوزه تولید نرم‌افزارهای موبایلی از سال گذشته آغاز شده و 12 محصول در سال 93 تولید و عرضه گردید که شامل مجموعه سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه، معرفی آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مقدمه‌اى بر حکمت سیاسى متعالیه، درآمدی بر اخلاق فلسفی در حکمت متعالیه، مفهوم شناسی حکمت متعالیه، سیره سیاسى پیامبر اسلام(ص)، حیات /حکمت و حکومت پیامبر(ص)، امام خمینى(ره)براى نسل سوم، نهضت علمى و فرهنگى از نگاه امام خمینى(ره)، وظایف روحانیت ازنگاه امام خمینى (ره)، انسان کامل از نگاه امام خمینى(ره) و آثار با موضوع امام خمینی(ره) است.

وی همچنین به تولید دو نرم‌افزار دانشنامه مهدویت و نرم افزار قرآنی سراج اشاره کرد که به‌صورت رایگان عرضه شده است.

متین فر بیان داشت: نرم افزار دانشنامه مهدویت به مناسبت ایام نیمه شعبان و با همکاری پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی تولید شد که از سه بخش گفتمان مهدویت(شامل سخنرانی و مقالاتی ارزشمند از اندیشمندان و بزرگان دین و مهدی پژوهان)، فرهنگنامه مهدویت (در حدود 200 مدخل به صورت الفبایی در  بیان مباحث مهدوی نوشته حجت الاسلام خدامراد سلیمیان) و پرسمان مهدویت (پرسش و پاسخ در حوزه مهدویت بصورت دسته بندی شده اثر حجت‌الاسلام خدامراد سلیمیان) تشکیل شده و تاکنون بیش از 2000 دانلود در بازار داشته است.

کارشناس نرم‌افزار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه گفت: به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان نیز نرم‌افزار قرآنی سراج در اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه و با همکاری مرکز فرهنگ و معارف قرآن تولید شد که از مهمترین محتوا و امکانات این نرم‌افزار می‌توان به متن قرآن کریم،7 ترجمه فارسی،3 ترجمه به زبان‌های خارجی،  دو تفسیر المیزان و نمونه، ترتیل 6 قاری برجسته بصورت کامل،  ترتیل بیش از 70 قاری به‌صورت آیه به آیه،اشاره کرد.

متین فر تصریح کرد: مشاهده متن قرآن همراه با ترجمه بصورت زیرنویس، گرافیک انیمیشینی زیبا، امکان دانلود مستقیم صوت‌های قرآن و تفسیر، نمایش متن قرآن بر اساس شماره جزء و آیه، امکان به اشتراک گذاری متن، ترجمه و تفسیر آیه از طریق پیامک و شبکه‌های اجتماعی،7 فونت متفاوت قرآنی و فارسی از دیگر محصولات تولید شده است.

وی در ادامه بر آمادگی کامل اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه جهت تولید نرم افزارهای موبایلی با همکاری مراکز و پژوهشکده‌های پژوهشگاه تاکید نمود.

متین‌فر در پایان ضمن اعلام انتشار نسخه موبایلی کتاب پوشش و تغذیه در سیره معصومان بیان کرد: طبق سیاست و برنامه‌ریزی تعریف شده و تاکید ریاست محترم پژوهشگاه، از این پس هر هفته شاهد عرضه و ارائه کتب موبایلی جدید از آثار پژوهشگاه خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان