آیت‌الله‌العظمی سبحانی:

هدف دشمنان مسایل هسته‌ای نیست؛ هدف از بین بردن دین مردم است

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم با بیان اینکه مشکل غرب و آمریکا با ما مسئله هسته‌ای نیست، تأکید کرد: آنها به دنبال هسته‌‏ای نیستند زیرا هدفشان این است که دین از این کشور رخت بربندد و دین افرادی مثل داعشی‌ها حاکم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ، آیت‎الله‎العظمی سبحانی بعد از ظهر امروز، هفتم تیرماه در جلسه تفسیر آیات 8 به بعد سوره احزاب در مدرسه حجتیه گفت: در ابتدای این سوره خداوند به بحث محاصره پیامبر(ص) از سوی مثلث منافقان، کفار و یهودیان اشاره کرده که به جنگ احزاب معروف شده است.

وی افزود: در این جنگ سه حزب یهودیان و مشرکان و کفار مکه و منطقه شرقیه ائتلافی را شکل دادند که هدف آنها یکی بود و احزاب آنها نیز یک هدف داشتند که همان نابودی اسلام و پیامبر بود که در این راستا نیز 10هزار نفر را گرد آوردند.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: قرآن به این مطلب اشاره می‎کند که پس از حفر خندق یارانی که در کنار پیامبر بودند، 3هزار نفر بود ولی در میان همین یاران نیز چهار گروه حضور داشتند که حضرت را آزار می‎دادند و باعث ایجاد شکاف در این سپاه شده بودند.

وی گفت: گروه اول را منافقانی تشکیل می‎دادند که به حسب ظاهر مسلمان ولی در باطن ایمانی به اسلام نداشتند و از هر راهی برای ماندن در این بین و ضربه زدن استفاده ‎می‌کردند؛ گروه دوم نیز افرادی بود که به قول قرآن در قلب آنها مرض بود یعنی آنها شعار می‎دادند که ما فکر می‏‌کردیم که خدا قول پیروزی قطعی به ما داده است و حال که آنها بیشتر از ما هستند و شکست خواهیم خورد پس پیامبر و خدایش به ما دروغ گفته‌اند.

وی اظهار کرد: پس از این دو گروه، گروه سومی نیز وجود داشت که کارشان خالی کردن دل یاران و جنگ آوران جوان بود زیرا می‎گفتند که توان مقاومت وجود ندارد و باید به خانه‌های خود برویم؛ آنها می‏‌گفتند که مقاومت بی فایده است و ما توان شکست آنها را نداریم.

این مرجع تقلید بیان کرد: گروه چهارم که کمی خجالتی‌تر بودند، می‌گفتند که خانه‎های ما بی‌دفاع است و دشمنان خانه‎های ما را خالی می‏‎کنند در حالی که قرآن می‏‌فرماید که آنها دروغ می‎گفتند و آنها هم محل جنگ را ترک کردند و این بود مشکلات پیامبر در زمان جنگ.

وی با اشاره به رشادت‎های امام علی(ع) و جوانان مدینه برای مقابله با این فتنه‌ها گفت: در اینجا بود که خداوند فرمود که باید در مقابل آنها مقاومت کنید زیرا با ورود دشمن به مدینه این چهار گروه قطعا فتنه‎هایی را ایجاد می‌کنند.

این مفسر قرآن بیان کرد: در چنین جنگ‎هایی بود که ارزش شیران الهی چون امام علی(ع) در مقابل ترس و نفاق و دورویی دیگران مشخص شد زیرا اگر آنها نبودند، دشمن چیره می‌شد و همین جوانان بودند که با یاری خدا این جنگ را به نفع اسلام به پیش بردند؛ قطعا این امتحانات است که ارزش انسانها را مشخص کرده است.

وی با ذکر این مطلب که در ایران ما جوانان لایقی بوده و هستند که وحدت این کشور را حفظ کردند، گفت: همین جوانان بودند که با مقاومت خود در هشت سال جنگ حتی یک وجب از این خاک را به دشمن ندادند در حالی که دشمنان ما از سوی غربی ها با انواع اسلحه و مهمات و حتی بمب‎های سمی حمایت می‏‌شدند.

ایمان؛ رمز نگهداری و حفظ جامعه

این مرجع تقلید بیان کرد: امروز نیز خطاب به مسئولان عرض می‎کنیم که باید بدانند که آنچه که مملکت را حفظ می‎کند ایمان جوانان است نه چیز دیگر و به همین خاطر باید هر کاری بکنید تا ایمان آنها  حفظ شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: نباید به وسوسه‎های غرب گوش دهید زیرا دشمن در بحث هسته‎ای تنها به دنبال این است که استقلال را از این خاک و نظام و این مردم بگیرد.

وی تاکید کرد: آنها به دنبال هسته‌‏ای نیستند زیرا هدفشان این است که دین از این کشور رخت بربندد و دین افرادی مثل داعشی‌ها حاکم شود که به مسلمانان دیگر رحم نکرده و با جنایتی غیر انسانی شیعیان را در مسجد و خانه خدا به خاک و خون بکشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان