با صدور بیانیه‌های جداگانه؛

مراجع عظام تقلید، حمله به شیعیان کویت را محکوم کردند

گروه حوزه‌های علمیه: مراجع معظم تقلید آیات، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی همچنین آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین با صدور بیانیه‌های جداگانه حادثه تروریستی در حمله به مسجد شیعیان کویت را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی حسین وحیدخراسانی در پی فاجعه شهادت جمعی از نمازگزاران در مسجد امام صادق (ع) کویت بیانیه‌ای منتشر کرد که متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بشارت طوبی بر سعادتمندانی که در خانه خدا و در راه خدا و در ماه مهمانی خدا و در حال نمازی که معراج مؤمن است، کشته شدند. آنان بر خدای بخشنده، مهمان و بر پروردگار مهربان وارد شدند در حالی که به جهت فرمانبرداری از ملک علام، روزه دار و از خوردنی و نوشیدنی امساک کردند.

خداوندا! همانگونه که به این شرافت آنان را مشرف فرمودی و به این کرامت بزرگ نمودی، چنانکه در کتابت فرمودی: «ومن یخرج من بیته مهاجرا إلی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع أجره علی الله؛ و هر کس در راه خدا و پیامبر او، از خانه‌اش به درآید، سپس مرگش در رسد، پاداش او قطعاً بر خداست، پس آنان را محشور نما با پیشوای پرهیزگاران، امیر مؤمنان علیه السلام، همانی که در ماه تو و در محراب عبادت‌ات کشته شد در حالی که می‌فرمود: «فزت و رب الکعبة».

پروردگارا! به مصیبت زدگان صبر نیکو و جزای فراوان عطا کن، چنانکه در قرآن فرمودی: «انما یوفی الصابرون أجرهم بغیر حساب» همانا صابران پاداش خود را بی حساب دریافت می‌دارند.

بارالها! به مجروحین ماه ضیافت‌ات شفا بخش که به این مصیبت گناهانشان را بخشیدی و اجر شهادت در راه خودت را به آنها عطا کردی. خدایا! آنها را شفا ده و مداوا نما و در عافیت‌شان تعجیل فرما.

بیانیه آیت‌الله مکارم

همچنین آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بیانیه‌ای آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جنایت فجیعى که در کویت به دست گروه‌هاى تکفیرى بیگانه از اسلام و بشریت رخ داد و جمع کثیرى از برادران و خواهران عزیز ما را به خاک و خون کشید نشان داد که گروه وحشى تکفیرى هیچ حدّ و مرزى را به رسمیت نمى‌شناسد، در ماه مبارک رمضان در خانه خدا، روز جمعه، در حال نماز کشتن افراد بیگناه حتى زنان و کودکان اوج بى‌رحمى و بى‌ایمانى و توحش است که تاکنون کمتر سابقه داشته است.

ما ضمن محکوم کردن شدید این جنایت بى‌سابقه و تسلیت به همه بازماندگان و همه برادران مسلمان اعم از شیعه و سنى و حتى غیر مسلمانان جهان هشدار مى‌دهیم که در برابر این‌گونه حوادث سکوت نکنند و بدانند این جنایت‌کاران هرگاه میدان پیدا کنند به هیچ کس حتى کسانى که امروز آنها را تأیید مى‌کند رحم نخواهند کرد و دامان خود آنها را نیز به زودى خواهد گرفت.

اگر مسلمین دست به دست هم بدهند به یقین ریشه کن کردن آنها کار مشکلى نیست و اگر امروز این کار را بکنند بهتر از فرداست. ما یقین داریم که شهیدان این حادثه با شهیدان عصر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) و شهداى کربلا محشور خواهند شد و مجروحان آنها نیز پاداش همان مجروحان را خواهند داشت.

ما از دولت محترم کویت مى‌خواهیم که این مسئله را به صورت کاملا جدى تعقیب کند و ریشه‌هاى آنها را در کویت بشناسند و به اشدّ مجازات محکوم کنند. ما خود را با همه خانواده‌هاى داغدیده شریک مى‌دانیم و دعا مى‌کنیم که دست قدرت خداوند از آستین عدالتش هر چه زودتر بیرون آمده و این جنایت‌کاران را به وسیله مسلمانان بیدار و آگاه و شجاع به دیار عدم بفرستد.

محکومیت تهاجم وحشیانه از سوی آیت‌الله العظمی صافی

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در پیامی که متن اصلی آن به عربی است با اظهار تأسّف شدید از این حادثه تروریستی آورده است: در بهترین روزها و ماه‌ها، و در بهترین نقاط زمین (مسجد) و در بهترین جایگاه یک بنده در حال عبادت، جمعی از شیعیان خاندان پیامبر علیهم السلام، در اثر تهاجم وحشیانه گروهی گمراه و تاریک‌دل، به شهادت رسیدند.

ایشان در ادامه، ضمن محکومیت این جنایت زشت بیان داشت: ما این جنایت خبیثانه دشمنان دین و انسانیّت را محکوم می‌کنیم و نهایت حزن و اندوه خود را در فقدان شهدای عزیز این حادثه اعلام می‌داریم و از خداوند متعال مسئلت داریم که این شهدای بزرگوار را با اهل بیت علیهم السلام محشور نماید؛ و به مجروحان این حادثه، شفای عاجل و به بازماندگان و خانواده‌های محترم شهداء، صبر عنایت فرماید.

همچنین آیت‌الله نوری همدانی در بیانیه‌ای نسبت به این جنایت واکنش نشان داده و آورده است: بار دیگر که در بهترین ایام از سال یعنی ماه مبارک رمضان، دست استکبار به واسطه ایادی منطقه‌ای خود حادثه تروریستی دیگری را رقم زد و عده‌ای از شیعیان مظلوم که در مسجد امام صادق (ع) در کویت که با زبان روزه مشغول عبادت بودند را به خاک و خون کشید.

ما ضمن محکوم کردن این جنایات خون‌بار به مستکبرین و صهیونیست‌ها و ایادی منطقه‌ای ایشان هشدار می‌دهیم که با این کشتار به اهداف شوم خود نخواهند رسید بلکه موجب همبستگی بیش از پیش بین مسلمانان خواهند شد.

دولت کویت جنایت تروریستی را پیگیری کند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدرو بیانیه‌ای که به امضای آیت‌الله محمد یزدی رسیده آورده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

عملیات انتحاری مسجد امام صادق(علیه السلام) در کشور کویت که منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از مردم روزه‌دار در زمان برگزاری نماز جمعه شد موجب تأثر و تاسف عمیق گردید. این واقعه همانند دیگر وقایع اخیر در جهان اسلام توسط گروه‌های تکفیریی رخ داده که هیچ‌گونه احترامی به مساجد و اماکن دینی و هیچ حرمتی به خون پاک انسان‌ها قائل نبوده و در پی تفرقه و اختلاف قومی و قبیله‌ای هستند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این حمله تروریستی را به شدت محکوم نموده و از مجامع بین‌المللی و بخصوص دولت کویت می‌خواهد در قبال این حوادث ساکت نمانند و ضمن شناسایی این گروه‌های تروریستی آنها را به اشد مجازات برسانند. و در پایان ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه خونین، برای شهداء رحمت و غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل را از خداوند متعال خواستار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر