حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم:

تلاش برای حفظ دستاوردهای هسته‌ای عمل به آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم...» است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه گفت: تلاش برای حفظ دستاوردهای هسته‌ای و تقویت تکنولوژیکی کشور عمل به آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ» است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، حافظ بین‌المللی قرآن کریم در مباحث تفسیری جزء دهم قرآن در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به نکات مختلف این جزء گفت: ایجاد اتحاد در مقابل دشمنان یکی از موضوعات سوره انفال است و قرآن می‌فرماید مبادا کشمکش میان شما باعث تسلط دشمنان بر شما شود.

وی افزود: حضرت علی(ع) در خطبه 25 نهج‌البلاغه فرمودند «من نگران آن هستم که دشمنان به خاطر اتحادی که دارند بر مسلمانان به خاطر متحدنبودن غلبه کنند» بنابراین وظیفه تک تک جامعه است که همدلی و وحدت را در جامعه بیشتر کنند.

وی تجهیز قوای نظامی را از دیگر پیام‌های این سوره برشمرد و اظهار کرد: جنگ فقط نظامی نیست بلکه اقتصادی و فرهنگی را شامل می‌شود؛ بنابراین امروز تلاش در جهت پیشبرد علمی، اقتصادی و صنعت هسته‌ای کشور هم عمل به آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ» است.

استاد حوزه علمیه قطع امید از بیگانگان و دل بستن به خداوند، بی‌اعتمادی به دشمنان که همواره مورد توجه رهبری و امام خمینی(ره) بوده است، همچنین رابطه حسنه با سایر مومنان و مسلمانان را از دیگر پیام‌های این جزء برشمرد.

وی افزود: قرآن می‌فرماید که کفار و مستکبران هیچ رابطه خویشاوندی و هیچ عهد و پیمانی را به آن پایبند نیستند و نقض عهد می‌کنند؛ بنابراین مذاکره‌کنندگان باید در حین مذاکره با بی‌اعتمادی کامل به دشمن نگاه داشته باشند.

وی افزود: رسیدگی به مساجد که در آیه 18 سوره توبه به آن اشاره شده، از دیگر پیام‌های جزء دهم قرآن است. در روایات داریم که سه چیز در آن دنیا شکایت خواهند کرد؛ اول مسجدی که به علت بی‌توجهی همسایگان ویرانه و بی‌رونق است، عالمی که مردم قدر آن را ندانند و قرآنی که بر روی آن غبار گرفته باشد.

وی اجتناب از مال اندوزی و سستی و تنبلی را از دیگر پیام‌های آیات سوره توبه دانست و تاکید کرد: مومن کسی است که اگر در راهی سرمایه‌گذاری می‌کند، برای نفع مردم است زیرا مال اندوزی باعث می‌شود تا در آن دنیا، زر و سکه داغ و برپیشانی و پهلوی کسانی گذاشته شود که مال اندوزی کرده و از انفاق در راه خدا ابا دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان