همانطور که علاقه مندان خودرو اطلاع دارند، سیستم تعلیق نسل کنونی مرسدس بنز S کلاس یکی از پیشرفته ترین ها بوده و راحتی بی نظیری را برای سرنشینان فراهم می کند. این سیستم تعلیق منحصر به فرد یکی از برتری های مرسدس S کلاس در برابر رقبایی مثل ب ام و سری 7 و آئودی A8 محسوب می شود. اما برای نسل جدید A8، آئودی نیز سیستم تعلیق الکترومکانیکی پیشرفته ای را توسعه داده که عملکردی هم تراز یا حتی بهتر از رقیب اشتوتگارتی خواهد داشت.
همانند مرسدس S کلاس، سیستم تعلیق A8 نیز کاملا فعال و با شرایط مسیر پیش رو تطبیق پذیر است. آئودی برای دستیابی به یک سواری نرم، عملگرهای الکتریکی جداگانه ای را برای هر یک از چرخ ها در نظر گرفته است؛ یک دوربین دیجیتال نیز وظیفه اسکن کردن مسیر پیش رو را بر عهده دارد، تصاویر و داده های ثبت شده توسط این دوربین به یک کامپیوتر مرکزی که می تواند دست اندازها و ناهمواری ها را تشخیص دهد، ارسال می شوند. بعد از پردازش اطلاعات دریافتی، چنانچه دست اندازی تشخیص داده شود، به هر یک از عملگرهای یاد شده که در راستای دست انداز باشند، دستور آمادگی با میزان نرمی معینی صادر می شود.
آنطور که آئودی اعلام کرده، دوربین این سیستم در هر ثانیه 18 بار اطلاعاتی از سطح مسیر در اختیار کامپیوتر مرکزی قرار می دهد؛ بنابراین در سرعت های بالا نیز عملکرد سیستم تعلیق حفظ خواهد شد.
بر خلاف مرسدس S کلاس، اکسل عقب A8 فرمان پذیر خواهد بود؛ به همین دلیل دایره گردش این سدان فول سایز از مدل بسیار کوچک تر A4 نیز کمتر پیش بینی می شود.
علاوه بر این چنانچه سنسورهای موجود تصادف از کنار را با سرعتی بیشتر از 25 کیلومتر در ساعت تشخیص دهند، عملگرهای الکتریکی نصب شده بر روی چرخ های آن سمت، در عرض نیم ثانیه ارتفاع خودرو را تا 8 سانتی متر بالاتر می برند. در این صورت ضربه به سمت قسمت های مقاوم تر مثل بخش پایینی چهارچوب درها و کف خودرو هدایت می شود. به گفته آئودی با این کار اثر ضربه به سرنشینان تا 50 درصد کاهش می یابد.
ناگفته نماند انرژی لازم برای اجزای مختلف این سیستم تعلیق هوشمند، توسط سیستم هیبریدی نرم 48 ولتی جدید که در A8 2018 بصورت استاندارد خواهد بود، تامین می شود. نسل جدید A8 طی مراسمی در 11 جولای در بارسلونا معرفی خواهد شد. انتظار می رود آئودی فروش این خودرو را از پاییز امسال آغاز کند.