حجت‌الاسلام رفیعی تشریح کرد:

ویژگی‌های زنان شایسته از دید قرآن/ نتیجه محدودیت در حلال، ترویج حرام است

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با انتقاد از بدحجابی در جامعه و کم‌توجهی مسئولان به تبیین ویژگی‌های زنان شایسته در قرآن پرداخت و تاکید کرد: ایمان به خدا مهمترین ویژگی یک زن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، امروز در جلسه تفسیر خود در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: آیه 5 سوره مبارکه تحریم ویژگی زنان برگزیده را معرفی کرده و فرموده است که این زنان مسلمات، مومنات، قانتات و ... هستند یعنی زن قرآنی اسلامش قوی است، دین و باورهایش قوی و مطیع شوهر است، یندگی دارد و اهل نماز است.

وی ادامه داد: این زنان همچنین سائحات هستند که به تعبیر برخی مفسران روزه‌داری است ولی علامه طباطبایی(ره) می‌فرماید اهل تفکر و سیر در صفات الهی برای تربیت نفس خود هستند.

رفیعی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) تصریح کرد: امام رضا(ع) در روایتی فرمودند 5 گروه از زنان بهترین زنان هستند؛ اول زنانی که سخت‌گیر نیستند و همسرانشان را به قرض‌های بی دلیل نمی‌اندازند، لینه هستند یعنی قول و گفتارشان نرم است و با شوهرانشان مهربانند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در تبیین دیگر ویژگی‌های این زنان بیان کرد: زنانی که معاطیه هستند یعنی مطیع شوهرند و شب چشم بر بالین نمی‌گذارند مگر اینکه رضایت شوهرشان را جلب کنند همان طور که زهرای مرضیه در هنگام شهادت به علی (ع) گفت آیا از من راضی هستی؟. همچنین زنانی که غیرت مرد را در هنگامی که مرد در خانه نیست و یا گرفتاری برای او پیش آمده زیرپا نگذارند.

رفیعی با برشمردن برخی عوامل رواج فساد در جامعه، تغافل مردان از زنان را یکی از این دلایل برشمرد و تصریح کرد: در روایتی است که لعنت خدا بر مردانی که از تامین زنان چه به لحاظ عاطفی و روحی و جنسی و مالی و ... تغافل کنند.

وی با بیان اینکه در حالات زنان شایسته و قرآنی کتاب کم نوشته شده است تاکید کرد: یکی از راه‌های مهم حفظ جامعه از فحشاء، حفظ خانواده است، راه دیگر تقویت معنویت است.

وی با اشاره به لقب یوسف آل محمد که به امام حسن می‌دهند اظهار کرد: دشمنان امام برای آزار وی، رقاصه‌ای را به نزد ایشان فرستادند وقتی امام نمازشان تمام شد و زن درخواست زنا با امام رتا مطرح کرد امام آنچنان گریست که از گریه او آن زن هم به گریه افتاد و تبوه کرد و چندی بعد امام مجتبی(ع) حضرت یوسف(ع) را در خواب دید و یوسف به او گفت که کار تو با ارزش‌تر از کار من بود که باعث توبه آن زن شد و شاید به همین دلیل امام ملقب به این لقب شده است.

رفیعی به انتقاد از بدحجابی و بی حجابی در کشور پرداخت و گفت: مسئولین این مسئله را کوچک نگیرند زیرا بدحجابی دارد به بی حجابی کشیده می شود؛ چرا دولت قانونی برای این مسئله تدوین نمی کند و چرا حجاب در نهادهای دولتی الزامی نیست.

وی با بیان اینکه مردم به نظام اسلامی رای داده‌اند تصریح کرد: کسانی که خودشان روحانی هستند و مردم از یک روحانی انتظار دارند که اگر کاری در این زمینه نمی کنند حداقل دغدغه این مسئله را داشته باشند ولو این که این فرد در هر پستی باشد.

وی تقویت حلال را راه دیگر حفظ جامعه از فساد برشمرد و بیان کرد: چرا برای حلال قبح قائلیم و برای حرام نه! چرا برای ازدواج فرزندان و مردان زن مرده این قدر مانع درست می کنیم. قرآن نمی فرماید که افراد زن بگیرند می فرماید برای آنان زن بگیرید.

وی با بیان اینکه ائمه(ع) کمتر از ده روز بعد از فوت زنانشان ازدواج می کردند گفت: تنها چهلم نگاه داشتن برای امام حسین سفارش شده است.

رفیعی با تاکید بر اینکه نباید چشم و هم چشمی‌ها زیاد شود بیان کرد:برخی 200 میلیون برای یک جهیزیه می دهند که اگر انسان پول هم داشته باشد باز هم انصاف نیست که اینقدر هزینه کند.

رفیعی با بیان اینکه زنان بدحجاب باید از شهدای دست بسته غواص خجالت بکشند تاکید کرد: اگر در حلال محدودیت درست کردیم جامعه به سمت حرام می‌رود.

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از ابتدای ماه رمضان و در جمع هزاران نفری زائران حرم حضرت معصومه(س) به تفسیر اجتماعی از قرآن می‌پردازد. این جلسه قبل از مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم مطهر که چندین سال است سابقه دارد و الگویی برای دیگر استان‌هاست برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان