حجت‌الاسلام رفیعی عنوان کرد:

خشونت با چهره رحمانی اسلام سازگاری ندارد

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه داعش و گروه‌های تکفیری قصد بدنام کردن اسلام را دارند، تاکید کرد: خشونت با چهره رحمانی اسلام سازگاری ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، امروز، 21 تیرماه در جلسه تفسیر در حرم حضرت معصومه(س) در ادامه تفسیر آیه نور گفت: قرآن کریم برای آسان کردن فهم مطالب خود به زدن مثال پرداخته و مثلاً انفاق را به کاشتن حبه گندمی که از آن هفت خوشه می‌روید و در هر خوشه نیز صد دانه است تشبیه می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت حجت‌الاسلام قرائتی در سخنرانی و بیان تفسیر همین مثال زدن است ادامه داد: آیه نور مثال مؤمن را زده است زیرا مؤمن در نزد خداوند بسیار عزیز است و روایت داریم که من موجودی محبوب‌تر از مؤمن را دوست ندارم.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: مؤمن براساس روایات دارای سه خصلت است، عزت در دنیا، فلاح و رستگاری در آخرت و مهابت و هیبت در نزد مردم و روایات دیگری نیز حرمت مؤمن را همانند کعبه می‌داند.

رفیعی با بیان اینکه ایمان با اسلام تفاوت دارد، اظهار کرد: کسی که شهادتین بگوید مسلمان است، ولو اینکه نماز هم نخواند، مسلمان آماری و شناسنامه‌ای است، ولی ایمان متفاوت است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی تاکید کرد: ایمان براساس روایتی از ائمه(ع) آن است که فرد اعتقاد قلبی داشته باشد، به زبان هم اقرار کند و در عمل به اعتقادات خود عمل کند.

وی افزود: براساس آیه نور، جسم مؤمن، مشکات است، ایمان مؤمن، مصباح و وحی و کلام خدا نیز شیشه و زجاجه است و روغن آن هم به زیتون تشبیه شده که آنقدر شفاف است که گویی خود این روغن در حال آتش زدن است.

رفیعی عنوان کرد: مؤمن از نور قرآن، روایات و ادعیه استفاده می‌کند و خود باعث هدایت دیگران نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه مؤمن با رفتار خوب خود دیگران را جذب می‌کند، ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که گروه‌هایی مانند داعش درست شده‌اند و مسلمانی را به کانال خشونت‌باری منتقل کرده و چهره‌ای خشن از اسلام را ارایه کرده‌اند که با چهره رحمانی آن سازگاری ندارد.

رفیعی با بیان اینکه گاهی شیعه را نیز متهم به خشونت می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه برخی از شیعیان نیز با رفتارهای نادرست مانند عزاداری‌های نامناسب بهانه به دست آنان می‌دهند.

وی با اشاره به تأویل آیه نور اظهار کرد: براساس تأویل بیان شده در روایات، مشکات، وجود مقدس پیامبر و زجاجه نیز وجود مبارک امیرالمومنین(ع) است و پیامبر و ائمه(ع) مصداق اتم نور هستند همانند آنچه در سوره قدر بیان شده که حضرت فاطمه(س) حقیقت قدر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان