پیکر رییس مجمع جهانی شیعه‌شناسی تشییع شد

گروه حوزه‌های علمیه: پیکر جانباز شهید حجت‌الاسلام والمسلمین علی انصاری بویراحمدی، رییس مجمع جهانی شیعه‌شناسی صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم حضرت معصومه(س) بر روی دستان مردم شهیدپرور قم تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) پیکر مرحوم استاد انصاری بویر احمدی رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی، صبح امروز یکشنبه با حضور شاگردان و خانواده و دوستداران آن شهید بزرگوار به روی دستان مردم شهید پرور قم تشییع و تدفین شد.

آیات امینی، حسینی بوشهری، ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، حکیم و همچنین حجج اسلام والمسلمین روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) و بیت مراجع تقلید در این مراسم حضور داشتند.

پیکر این استاد فقید پس از قرائت فاتحه از سوی علما و شاگردان و دوستداران آن شهید بزرگوار بر روی دستان مردم از مسجد امام سن عسکری(ع) به سوی حرم حضرت معصومه(س) تشییع شد.

اقامه نماز از سوی آیت‌الله حسینی بوشهری صورت گرفت و پیکر پاک آن شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر قم آرام گرفت.
همچنین مراسم ختم آن شهید بزرگوار نیز یکشنبه ساعت 6 تا 8 بعدازظهر در حسینیه شهدای صفائیه قم با سخنرانی آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

شایان ذکر است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی انصاری بویراحمدی از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی بود که بر اثر عارضه شیمیایی و مشکل ریوی، سال‌ها تحت درمان بود که عصر پنج‌شنبه بر اثر ایست قلبی به همرزمان شهید خود پیوست.

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی تاکنون در مجمع جهانی شیعه‌شناسی با وجود بیماری‌، 80 عنوان کتاب با موضوع امام علی(ع) و مذهب تشیع منتشر کرده که برخی از آن‌ها به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان