حجت‌الاسلام رفیعی عنوان کرد:

آمار طلاق کشور نگران‌کننده است/ مهریه سنگین؛ مهمترین دلیل

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است، گفت: یکی از مهمترین دلایل ازدیاد طلاق، مهریه سنگین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، امروز 14 تیرماه در جلسه تفسیر در حرم حضرت معصومه(س) در ادامه تفسیر آیات سوره نور تصریح کرد: آمار بیشترین زندانیان غیرعمد کشور مربوط به مهریه است.

وی با بیان اینکه این درصد طلاق زیبنده یک کشور اسلامی نیست بیان کرد: براساس نگاه اسلامی، ملاک در ازدواج، مهریه و مسایل مادی نیست زیرا اساس در زندگی بر محبت و عشق و دوستی استوار است برخلاف تصور برخی که مهریه زیاد را عامل خوشبختی می‌دانند.

رفیعی بر ضرورت مصرف کالاهای ساخت داخل تاکید کرد و ادامه داد: حتی نهادهای دولتی ما هم به رغم اینکه رهبری استفاده از کالای خارجی را ممنوع کرده باز پر از کالاهای خارجی است و مسئولان نیز از اتومبیل‌های خارجی استفاده می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه «الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ أُوْلَئِکَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ»(26 نور) اظهار کرد: منظور این نیست که فرد خبیث، خبیث بماند و با خبیثات ازدواج کند ولی اگر کسی مومن نبود و اهل شراب و ربا و بی حجابی است نباید سراغ دختری برود که مومنه است.

وی بر لزوم سهل گرفتن در ازدواج تاکید کرد و گفت: خداوند وعده داده است که خودش افرادی را که ازدواج می‌کنند از فضلش مستغنی کند.

رفیعی با بیان اینکه قرآن ظاهر و باطنی دارد ادامه داد: ظاهر آیه این است که در ازدواج دقت کنید و با کسانی که کفو هستند ازدواج کنید همان طور که دختران موسی بن جعفر(ع) از جمله حضرت معصومه(س) چون کفوی نیافت ازدواج نکرد ولی باطن این آیه بر اساس روایت این است که خبیثون، معاویه و بنی امیه و طیبون نیز امام علی(ع) و شیعیان هستند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به تفسیر آیات بعدی که درباره اذن گرفتن برای ورود به خانه‌هاست تصریح کرد: اسلام وارد جزئیات زندگی نیز شده است از جمله اینکه وقتی وارد خانه کسی می‌خواهید بشوید ابتدا اذن بگیرید و بر اهل آن سلام کنید و اگر گفتند برگردید برگردید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان