ماهان شبکه ایرانیان

توطئه های آمریکا بر علیه انقلاب اسلامی

اموال و اشیایی را که دولت ایران، در گذشته خریداری کرده بود و پولش از کیسه ی ملت ایران پرداخته و داده شده بود که باید می آوردند و ملت به آنها احتیاج داشتند اینها را نگه داشتند، هنوز هم در انبارهای آنهاست و آنها را تحویل دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران نداده اند

1 توطئه های سیاسی فرهنگی

1/1 تصرف اموال و دارائیهای ایران

اموال و اشیایی را که دولت ایران، در گذشته خریداری کرده بود و پولش از کیسه ی ملت ایران پرداخته و داده شده بود که باید می آوردند و ملت به آنها احتیاج داشتند اینها را نگه داشتند، هنوز هم در انبارهای آنهاست و آنها را تحویل دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران نداده اند.طلبهای ایران که در امریکا بود، بلوکه شد و اینها آن اموال را برنگرداندند .چرا؟ آنها به این امید که شاید بتوانند نظام جمهوری اسلامی را منهدم کنند، این پولها را ندادند که مورد استفاده ما قرار نگیرد. (1)

2/1 تعیین و تصویب بودجه

مسؤولان امریکایی تهدید علیه دولت و ملت ایران را به حد جلافت و رکاکت رسانده اند و مطالبی که از نظر افکار عمومی بیجا و مردود است، اظهار می کنند.آنها از کنگره امریکا درخواست تعیین بودجه برای فعالیت خرابکاری علیه جمهوری اسلامی ایران را کرده اند.این در حالی است که مزدوران خرابکار آنها بارها طعم مشت پولادین ملت ایران را چشیده اند . (2)

..مصوبه ی امریکا در مورد اختصاص بودجه برای خرابکاری در ایران یک داغ باطله ی خدایی بر پیشانی امریکاست.از نظر انسانهای با فرهنگ و سیاستمداران عاقل و اندیشمند در سطح جهان این تلاش قبیح و شرم آور سردمداران امریکا ناموفق است. (3)

3/1 پیشگیری از رشد علمی

یکی از حساسیتهای استعمار و استکبار و امریکا و صهیونیستهای طراح فساد در عالم عبارت است از این که نگذارند کشورهای برخوردار از نظام انقلابی، از لحاظ علمی پیشرفت کنند .این حساسیت، نسبت به کشور ما مضاعف است، چون حساسیتی که آنها نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی دارند، نسبت به هیچ انقلاب دیگری نداشته و ندارند و نخواهند داشت. (4)

4/1 تلاش جهت وابستگی

این جریان شیطانی و رذیلانه در طول دو دهه به طور مستمر ادامه داشته و به اقتضای شرایط گوناگون، رنگ و نشانهای مختلف یافته است، ولی خصومت همیشگی آن، سردمداری امریکا و صهیونیزم، هدف همیشگی آن بازگرداندن ایران به وابستگی رژیم پهلوی، و اصلی ترین آماج همیشگی آن سه عنصر: اسلام ناب محمدی، وحدت ملی و جایگاه رهبری بوده است. (5)

چیزی که آنها دنبال می کنند، این است که در مرحله ی اول اگر بتوانند نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و مضمحل کنند.البته از این کار مأیوسند، زیرا می دانند که این کار عملی نیست، اما در درجه ی دوم همه ی همت آنها این است که نگذارند نظام جمهوری اسلامی و ایرانی که با این نظام اداره می شود، به عنوان یک کشور مستقل و آباد در دنیا مطرح گردد. (6)

5/1 مبارزه با صدور انقلاب اسلامی

چندی پیش، صاحب نظران صهیونیست و غیر صهیونیست امریکا در جلسه و کنفرانسی دور هم نشستند و گفتند نباید بگذاریم در دنیای اسلام الگوی زنده یی به وجود بیاید که برای مسلمانان دیگر سرمشق بشود! این الگو که جمهوری اسلامی و کشور مبارک و مقدس امام زمان و کشور ایمان و کشور جهاد و ایثار است، برایشان خطر مهمی است، لذا از اطراف سعی می کنند در کار این کشور اختلال ایجاد کنند. (7)

6/1 تضعیف روحیه ایمانی و اسلامی

سیاست امریکا، به عنوان مظهر استکبار، در مقابل نظام جمهوری اسلامی، سیاست روشن و واضحی است.البته سعی می کنند این را در روشهای تبلیغاتی خیلی آشکار نکنند، اما برای کسی که نگاه می کند، سیاست روشنی است، آن چیست؟ آن این است که آن چیزی که موجب شده است ایران با همه ی ثروتهای مادی و معنوی اش از دست امریکا گرفته بشود آن چیز از میان این ملت ریشه کن بشود.این سیاست امریکاست.این را شما بدانید. (8)

..بدانید که همت استکبار و استعمار و دشمنان اسلام و دشمنان این انقلاب، از امریکا و دستهای تبلیغاتی آن، تا صهیونیسم و ضد انقلاب و گروهکها، این است که عامل اصلی پیروزی یعنی ایمان و امید را از این مردم بگیرند، چون از آن می ترسند. (9)

7/1 انحراف تدریجی در مبارزه

امریکا هم از همین ایستادگی و مقاومت می ترسد و نمی خواهد شما مسیر این گردنه را طی کنید.برای او دو راه وجود دارد: یا اینکه شما را از گردنه سرنگون کند که می داند که این کار شدنی نیست و یا اینکه کاری کند که شما بتدریج معتقد شوید که ادامه ی مسیر ضرورتی ندارد و بهتر است مثل سایر دولتها و حکومتهای دلبسته به امریکا، عمل شود.آنها ملت ایران را نشناختند. (10)

8/1 حمایت از منافقین

..وقتی تروریستها از دست مردم داخل کشور گریختند، همین کشور امریکا آغوش باز کرد، به آنها پناه داد و با آنها خوش و بش کرد...همین رئیس جمهوری کنونی امریکا به نامه ی متملقانه ی سرکرده ی گروهی از همین تروریستها پاسخ محبت آمیز و تشویق آمیز داد.به آنها پول دادند .برای آنها سفارش کردند و برایشان ماهانه معین کردند. (11)

9/1 ریاکاری و فریب

امروز هم لحن مسؤولان امریکایی علی الظاهر ملایم شده است وجه ظاهر تفاوت پیدا کرده است، اما باطن قضیه همان است.آنها به کمتر از سلطه بر منافع سیاسی و اقتصادی این کشور، به چیزی قانع نیستند.آنها می خواهند همان بساط قبل از انقلاب تکرار بشود، البته در وهله ی اول این را نمی گویند، اما هدفشان این است. (12)

10/1 جاسوسی در مراکز علمی

در حال حاضر جاسوسهای امریکا و انگلیس و دیگر رژیمهای استکباری، میان مردم و دستگاههای مختلف و حوزه های علمیه هستند و قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب را دارند. (13)

2 شیوه های تبلیغی

1/2 تحریف حقایق

من، به همه ی برادران مسلمانی که در سراسر عالم هستند، توجه وتذکر می دهم که تبلیغات استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی را که از طریق خبرگزاریها و مطبوعات و رادیوها و اظهارات رسمی سیاسیون منتشر می شود، با این منطق و قاعده ی کلی بسنجند و معنا کنند که تمام دستگاههای تبلیغاتی استکبار و در رأس آنها امریکا، امروز بسیج شده اند تا جمهوری اسلامی و ایران و ملت اسلام را بر خلاف آنچه که هست، در چشم مردم عالم معرفی کنند و نشان بدهند. (14)

2/2 جنگ روانی و تبلیغاتی

امریکاییها با سیاست خارجی ضعیف و علیل خودشان که در این چند ساله نشان دادند که سیاست خارجی دولت امریکا، بخصوص این دولت کنونی امریکا، چقدر ضعیف و علیل و ناتوان است حالا به این نتیجه رسیده اند، بلکه بتوانند به خیال خودشان ترتیبی بدهند و مثلا ضربه شستی نشان بدهند.البته چیزی اظهار نمی کنند، قراین این طور به نظر بعضی می رساند، مثلا می گویند : در فلان انفجار ایرانیها دست داشتند یا در فلان قضیه ایرانیها دخالت داشتند، از این گونه حرفها و بهانه گیریهای بی ارزش و بیهوده.برای این که شاید بتوانند لااقل یک زمینه سازی ذهنی درست کنند. (15)

خشونت را آن کسی می کند که جان صدها و هزارها انسان انقلابی از هر کشوری از جمله کشور و ملت ما برایش هیچ ارزشی ندارد، نه ما که نسبت به روش خشونت و وحشیگری دشمنان و این گونه قدرتها فریاد می کشیم و نه آن بیچاره هایی که در لبنان و امثال آن، زیر فشار نیروهای امریکایی و مزدوران سیاسی و نظامی آنان، به عمل انتحاری دست می زنند تا وجود و حضور و بغض خودشان را نشان بدهند.بله، تبلیغات جهانی، این حرکت را به عنوان خشونت و ماجراجویی و از آداب به دور بودن و امثال آن وانمود می کند، اما رفتار خودشان را نمی بینند! (16)

3/2 تهاجم فرهنگی

امروز ایران اسلامی تنها کشوری نیست که تهاجم فرهنگی را یک مسأله ی جدی و واقعی می داند، بلکه تمام کشورهای غیر اروپایی و غیر امریکایی و حتی اروپاییها در مقابل فرهنگ مهاجم امریکایی و بر سر مسأله ی فیلم و امور هنری، فریاد بر آورده اند. (17)

4/2 بهره گیری از نویسندگان مزدور

همین حالا به مناسبت حوادث تروریستی که در گوشه و کنار دنیا و در خود ایالات متحده ی امریکا اتفاق افتاده است، باز یاوه گوهای بین المللی، قلم به مزدها و کسانی که از چنین حوادثی برای دروغ گفتن و پول گرفتن و دروغ نوشتن استفاده می کنند، شروع به دراز کردن انگشت اتهام به سوی ملت ایران و نظام مقدس اسلامی کردند. (18)

5/2 تخطئه مبارزات

اگر فراموش کردید که دشمن در کمین شماست، غفلت، شما را فرا خواهد گرفت، حرکت را کند خواهد کرد و از بین خواهد برد یعنی بزرگترین فرصت برای دشمن است لذا شما ببینید در طول این سالهای متمادی، هر وقت، هر کسی و هر جا از دشمنی دشمنان و توطئه ی مستکبران و دشمنی امریکا و اسرائیل و بقیه ی مخالفان آزادی و سعادت بشر سخن گفته است از سوی تبلیغاتچیهای جهانی مورد تخطئه قرار گرفته است.آنها می خواهند ملت ایران فراموش کند که دشمنی دارد . (19)

6/2 تفرقه در انتخابات

دشمن همواره تلاش کرده است تا هر آنچه را که از حضور مردم حکایت دارد، کتمان کند و ما خط تفرقه افکنانه ی تبلیغاتی رسانه های خبری استکبار و حساسیت امریکا نسبت به انتخابات مجلس را بخوبی درک می کنیم. (20)

پی نوشت ها:

1 جمهوری اسلامی، 11/8/1373، سخنرانی در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان.

2 جمهوری اسلامی، 30/9/1374، سخنرانی در دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام.

3 همان، 18/10/1374، سخنرانی در دیدار با اقشار مختلف مردم.

4 حدیث ولایت، ج 3، ص 81، 29/9/1368، سخنرانی در دیدار با جمع کثیری از دانشگاهیان و طلاب.

5 جمهوری اسلامی، 24/11/1377، پیام به مناسبت بیستمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی .

6 همان، 16/3/1374، سخنرانی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) .

7 همان، 24/9/1377، سخنرانی در دیدار با مبلغان و روحانیان معظم.

8 جمهوری اسلامی، 15/8/1376، سخنرانی در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان.

9 حدیث ولایت، ج 6، ص 155، 19/10/1369، سخنرانی در دیدار با طلاب و مردم قم.

10 جمهوری اسلامی، 27/3/1374، سخنرانی در اجتماع نیروهای عمل کننده ی مانور عاشورا .

11 جمهوری اسلامی، 10/5/1375، سخنرانی در دیدار با مدیران و کارکنان سازمان صدا و سیما.

12 همان، 13/8/1377، سخنرانی در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان.

13 حدیث ولایت، ج 1، ص 236، 18/4/1368، سخنرانی در مراسم بیعت نیروهای اطلاعاتی.

14 حدیث ولایت، ج 2، ص 227، 24/7/1368، سخنرانی در دیدار با مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، روحانیون و...

15 جمهوری اسلامی، 25/9/1375، سخنرانی در دیدار با مسؤولان سپاه پاسداران.

16 حدیث ولایت، ج 2، ص 305، 10/8/1368، سخنرانی در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان .

17 جمهوری اسلامی، 16/10/1377، بیانات در دیدار با اعضای شورای عالی فرهنگی.

18 همان، 10/5/1375، سخنرانی در دیدار با مدیران و کارکنان سازمان صدا و سیما.

19 جمهوری اسلامی، 23/3/1377، سخنرانی در اجتماع عظیم مردم بابل.

20 همان، 21/10/1370، سخنرانی در دیدار مردم قم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان