ماهان شبکه ایرانیان

حفظ نظام اسلامی

آحاد مردم یکی یکی شان تکلیف دارند برای حفظ جمهوری اسلامی [که ] یک واجب عینی [و] اهم مسائل واجبات دنیا [و] از نماز اهمیتش بیشتر است برای اینکه این حفظ اسلام است نماز فرع اسلام است. (۱)

آحاد مردم یکی یکی شان تکلیف دارند برای حفظ جمهوری اسلامی [که ] یک واجب عینی [و] اهم مسائل واجبات دنیا [و] از نماز اهمیتش بیشتر است برای اینکه این حفظ اسلام است نماز فرع اسلام است. (1)

همان گونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات می دانست. رهبر معظم انقلاب نیز بر این واجب عینی و این وظیفه بسیار اساسی همواره تأکید می ورزند .

ایشان در اهمیت و ضرورت حفظ نظام می فرمایند:

جمهوری اسلامی که با پیدایش خود راه نوینی در مقابله با زورگویان طراز اول عالم باز کرد و به ملتهای مستضعف مخصوصا مسلمانان، امیدی تازه بخشید و در مدت ده سال و اندی رهبری امام راحل عظیم الشأن، بارها قلدران زمان را عملا تحقیر کرده و دروغ شکست ناپذیری آنان را باطل ساخته است باید هم بیشترین اهتمام امت اسلام و ملت ستم کشیده ما را به خود جلب کند. همچنانکه آن پیشوای صالحان نیز همیشه بیشترین همت خود را به همین دو مسأله می گماشت :

پاسداری از جمهوری اسلامی و مراقبت از جهت گیری راست و درست آن، و آن فقیه عظیم القدر و اسلام شناس بی بدیل، حفظ جمهوری اسلامی را برتر و با اهمیت تر از هر واجبی می دانست . (2)

برای حفظ کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید اصول و ارزش های اصلی آن را شناخت تا با حراست از آنها، حفاظت از نظام مقدس اسلامی عملی گردد.

اصول و ارزشهای انقلاب

اصول و ارزشهای اساسی انقلاب از نظر رهبر عالیقدر انقلاب عبارت است از:

سیاست نه شرقی و نه غربی،

حمایت از مستضعفان و مظلومان،

دفاع از وحدت و حرکت امت بزرگ اسلامی و فایق آمدن بر عوامل اختلاف و دوگانگی مسلمین در سطح جهان،

مجاهدت برای ایجاد مدینه فاضله اسلامی،

تکیه بر جانبداری از قشرهای محروم و کوخ نشین،

و بکار گرفتن همه عوامل و امکانات برای بازسازی کشور در سطح داخلی خطوط اصلی برنامه های ماست و ما یک سر مو از این هدف عقب نخواهیم نشست. (3)

حراست از اصول و ارزشهای انقلاب، ضامن حفظ نظام:

از نظر رهبر معظم انقلاب، رابطه ای متقابل و تنگاتنگ بین پایبندی به اصول و حراست از ارزشهای انقلاب و حفظ نظام اسلامی موجود است:

ملت ایران باید بدانند که انقلاب و برپا نگاه داشتن پرچم عزت و شرف و ادامه راه پرافتخاری که مجاهدات این ملت شریف در برابر ملتهای جهان مخصوصا مسلمانان گشود و به عنوان تنها راه غلبه بر فشار و ظلم قلدران شناخته شد و تنها باطل السحر توطئه های دشمنان بر علیه انقلاب و جمهوری اسلامی همانا حراست از اصول بنیانی انقلاب و پاسداری از ارزشهای انقلاب است، این آن نقطه روشنی است که شعار ضدیت با سلطه جهانی استکبار را عالمگیر ساخته و ارکان نظام سلطه جهانی را متزلزل کرده است و همین است که از این پس نیز ملت ایران را بر همه توطئه های دشمنان فائق خواهد ساخت. (4)

دو اقدام اساسی،

بر اساس رهنمودهای حکیمانه و روشنگرانه رهبر معظم انقلاب، برای حراست و پاسداری از اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی، باید به دو نکته بسیار مهم و اساسی توجه نمود:

الف: مشارکت آحاد مردم؛

ب: تمرکز بر محور اصول اساسی انقلاب؛

الف) مشارکت آحاد مردم:

برای حراست از اصول و ارزشهای همه مردم باید مشارکت داشته و انجام این مهم را باید به عنوان یک وظیفه و یک تکلیف عمومی تلقی کنند:

تمامی آحاد ملت مسلمان، در حفظ و حراست از احکام نورانی آن و سعی در گسترش و تعمیق آن در جامعه، دارای وظیفه ای بزرگ اند، امر به معروف و نهی از منکر که یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه فرایض اسلامی است باید در جامعه ما احیا شود و هر فردی از آحاد مردم خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد مسؤول احساس کند. (5)

ب) تمرکز بر محور اصول اساسی:

پس از مشارکت عمومی، تمرکز بر محور اصول اساسی انقلاب و نظام اسلامی، مهمترین ضامن حفظ هویت انقلابی و اسلامی و حتی موجودیت نظام است:

ملت ایران و مدیران و گردانندگان کشور باید بر گرد اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی مجتمع گشته و همه توان و نیروی خود را برای تحقق و حراست از آن متمرکز کنند و هیچ خواسته و شعار و هیچ انگیزه فردی و گروهی و قومی و فرقه ای نتوانند فرد و یا جمعی را از تلاش برای آن اصول و رسیدن به هدفهای نظام جمهوری اسلامی بازدارد. (6)

پی نوشت ها:

.1 صحیفه نور، امام خمینی (ره)، ج 19، ص .274

.2 پیام مقام معظم رهبری به مناسبت اولین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، 10/3/ .1369

.3 پاسدار اسلام، شماره 93، شهریور ماه 68، سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ 15/4/ .68

.4 ر.ک: پاورقی شماره 2، صفحه 18 همین کتاب.

.5 همان.

.6 ر. ک: پاورقی شماره 2، صفحه 18، همین کتاب.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان