حفظ شعائر و محتوای اسلام

دو چیز بایستی در کنار هم، روزبه روز قویتر در کشور تحقق پیدا کند:

دو چیز بایستی در کنار هم، روزبه روز قویتر در کشور تحقق پیدا کند:

اول، حفظ آثار و شعایر و ظواهر و نمای اسلامی جامعه است . این، خیلی مهم است . دشمنان سعی می کنند که این حرفها را بمباردمان تبلیغاتی کنند؛ لیکن گوش به حرف دشمن ندهید . دشمن، دشمن است . ظواهر اسلامی جامعه باید حفظ بشود . این جامعه، جامعه ی اسلامی نمونه است . زنان باید مواظب باشند . مردان باید مواظب باشند . کسانی که مأموریت دارند، بیشتر باید مواظب باشند . کسانی که در لباس انقلابند مثل روحانیون و دیگر کسانی که لباسهای وابسته به انقلاب را دارند بیشتر از دیگران باید مواظب باشند . همه ی آحاد جامعه باید سعی کنند که صورت جامعه را یک صورت اسلامی قرار بدهند .

من همین جا، خلأ اذان در جامعه مان را یادآور بشوم . در این تهران، صدای اذان به گوش انسان نمی رسد . چرا؟ اذان، یک شعار اسلامی است . ما با این که پشت بلندگو، تا دیر وقتی از شب، شعر یا قرآن یا نوحه بخوانند و مزاحم همسایه ها بشوند، مخالفیم . با چنین چیزی، مقابله هم می کنیم؛ اما با این که صدای اذان، اول ظهر و مغرب و صبح، بخصوص از حنجره ها خارج بشود، صددرصد موافقیم .

اذان، چیز خیلی خوبی است؛ «حی علی الصلوة» ، «حی علی الفلاح» ، «الله اکبر» . چرا در جامعه اذان نیست؟ اذان با توجه، به دلها امید می دهد . بانگ اذان، دلهای افسرده را روشن می کند . البته در سحرها، برای اذان صبح، از بلندگو استفاده نکنند؛ با حنجره اشکالی ندارد . هرچند وقت بیداری است، اما بلندگو ممکن است اسباب زحمت بشود . همه ی ظواهر جامعه، این طور باشد . مسجدها در وقت نماز، سرشار و مالامال از انسانهای ذاکر و ساجد و راکع باشد .

چشمها، ظواهر را می بینند و پشت چشمها، دلها قرار دارند . خیال نکنید چشمها، شیشه یی هستند که در این جا گذاشته اند . نخیر، پشت چشم، دل و جان و ذهن انسانی است . این چشمها و نیز دلهایی که پشت آنهاست، باید از نشانه های اسلام پر بشوند .

دوم، این است که به موازات آن باید محتواهای اسلامی یعنی علم جدی گرفته شود . شما که دانشجو هستید و دیگر کسانی که مشغول تحصیلند، به درس خواندن در محیط دانشگاه، کار عملی و تحقیقی و شکوفا کردن و رشد دادن استعدادها اهمیت بدهید . هرجا که کار و تلاش و اشتغال و بخصوص سازندگی هست اعم از کارخانه، مزرعه، اداره، بازار و سایر جاهای دیگر پایه ها و بنیه ها محکم می شود . این، از لحاظ حرکت مردم در جهت روشن کردن چراغ اسلام در این ملک .

شما اگر بتوانید این چراغ را هرچه روشنتر و پرفروغتر بکنید البته بحمدالله روشن هست، نورش هم دنیا را گرفته، اما پرفروغترش باید بکنیم این حرکت عظیم اسلامی در دنیا بیشتر خواهد شد . البته نارضایی شیطانها و طاغوتها هم از شما بیشتر خواهد شد؛ بهتر . هرچه از ما ناراضی تر باشند، خدا از ما راضی تر است . هرچه شیطانها از ما دورتر بشوند، فرشتگان به ما نزدیکتر می شوند . هرچه خدا با انسان بیشتر باشد و از انسان راضی تر باشد، موفقیت در کارش بیشتر خواهد شد .

شما خیال می کنید آن ساده لوحهای کم عقل و پرمدعایی که اول انقلاب، با نام اسلام، با نام این که بیاییم به وسیله ی امریکاییها خودمان را قوی کنیم، می خواستند انقلاب ما را دودستی و با احترام، تحویل امریکا بدهند، اگر العیاذبالله موفق شده بودند و مستشار نظامی امریکایی را در پادگانهای ما حفظ کرده بودند که داشتند می کردند و اگر ماها نرسیده بودیم، خیلی از این کارها می شد اگر ارتباط با امریکا را برقرار کرده بودند و ایران را با کمال تواضع و فروتنی، در خدمت امریکا قرار داده بودند، آیا ممکن بود که امروز کشور و انقلاب ما، این همه موفقیت را کسب کند؟ حاشا و کلا .

والله، هرجایی که نشان پای ابرقدرتها و قدرتها باشد، آن جا نشان سیه روزی و بدبختی آن ملت است . شرف ملی و پیشرفت ما و این حرکت عظیم و این نشاط مردمی و این توفیقهای بی شماری که ملت ایران و دولتهای ما بحمدالله تا امروز داشته اند، بر اثر جدایی و بی اعتنایی و اعراض از قدرتهای شیطانی و نزدیک شدن به خداست و همین، کلید حل مشکلات ماست .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان