ماهان شبکه ایرانیان

توصیه ای به قاریان قرآن

نکته یی که در تلاوت و تحفیظ قرآن خوب است شما به عنوان پیشکسوت به جوانان تذکر بدهید، این است که اگرچه همه ی آیات کریمه ی قرآن نور است، اما امروز جوانان به بخشی از آیات قرآن خیلی احتیاج دارند و آن، چیزهایی است که عزت اسلام و عزت جامعه ی اسلامی و توحید عملی جوامع اسلامی در آنهاست

نکته یی که در تلاوت و تحفیظ قرآن خوب است شما به عنوان پیشکسوت به جوانان تذکر بدهید، این است که اگرچه همه ی آیات کریمه ی قرآن نور است، اما امروز جوانان به بخشی از آیات قرآن خیلی احتیاج دارند و آن، چیزهایی است که عزت اسلام و عزت جامعه ی اسلامی و توحید عملی جوامع اسلامی در آنهاست . جوانان ما در همه جای دنیای اسلام بایستی این گونه آیات را روان و حفظ باشند و از آنها درس بگیرند . حتی من یک وقت به این ائمه ی جماعتی که در بعضی از کشورهای عربی و اسلامی، آیاتی را در قرائت نماز انتخاب می کنند، گفتم آیاتی را انتخاب بکنید که می تواند در سرنوشت ملتهای اسلامی به طور ویژه اثر بگذارد .

البته مردم باید همه ی آیات الهی را یاد بگیرند و یاد هم می گیرند، لیکن بعضی از مفاهیم قرآنی وجود دارد که دست استعمار سعی کرده است ماها را از آنها دور نگه بدارد . ما را از جهاد دور نگهداشتند . ما را از این که کفار نباید بر مسلمین مسلط باشند، دور نگهداشتند . ما را از آیاتی که وحدت مسلمین در آنها هست، دور نگهداشتند . همین آیاتی که الان تلاوت شد «و ما ارسلنا من رسول الا لیطاع باذن الله» (1) و آیاتی که معنایش حاکمیت عملی اسلام بر زندگی جوامع است، بایستی همه ی مردم آنها را یاد بگیرند .

پی نوشت:

1) نساء: 64

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان