ماهان شبکه ایرانیان

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین:

اعزام‌های تبلیغی حوزه تخصصی شود

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار کرد: باید به جایی برسیم که اعزام‌های حوزه را تخصصی و سامان‌دهی کنیم، زیرا استقبال مردم زیاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی شب گذشته 4 مرداد در مراسم تکریم مفسران قرآن کریم که با حضور آیت الله مرتضی مقتدایی در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد با بیان اینکه در استان فارس هنوز برخی سنت‌های گذشته وجود دارد، اظهار کرد: ولی استقبال مردم و به خصوص جوانان از مباحث قرآنی بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: ما سه برنامه در طول ماه مبارک رمضان در شیراز داشتیم یکی صبح‌ها در جمع دانشگاهیان، یکی در مسجد برای عموم مردم و یکی هم در کنار مقبره حافظ که حتی استقبال مردم در کنار مقبره حافظ نیز که فضای فرهنگی خاصی دارد از تصور ما خارج بود.

وی با بیان اینکه استقبال جوانان فوق‌العاده بوده است به ذکر خاطرات جالبی پرداخت و اظهار کرد: در یکی از روزهای ماه مبارک بعد از اتمام جلسه، یک خانمی با ظاهر نه چندان مناسب از من سؤالاتی درباره قرآن پرسید که بعدا من متوجه شدم ایشان فوق تخصص چشم است و علاقه‌مند است مباحث پزشکی را با نگاه قرآنی بررسی کند که ما هم منابع تفسیری در اختیار وی قرار دادیم.

بنیادی با بیان اینکه 47 پزشک متخصص از مباحث تفسیری قرآنی ارایه شده در جلسات ایشان بهره‌مند شده‌اند تصریح کرد: این استقبال در سطح نخبگان و دانشگاهیان نشانه ظرفیت والای قرآن کریم برای جذب قلوب است.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان کرد: یکی دیگر از خاطرات ما این بود که یک روز 18 سوئدی به عنوان توریست به مقبره حافظ آمده بودند و ما ایات مرتبط با حضرت مریم(س) را برای آنان خواندیم و مترجم ترجمه کرد آنان با شنیدن این آیات از تمجید قرآن از حضرت مریم متعجب شده بودند.

بنیادی گفت: من پیشنهاد می‌دهم که باید به جایی برسیم که اعزام‌ها را تخصصی کنیم و سامان‌دهی شوند زیرا ارایه مباحث خانوادگی، عقاید و فرق و ... با محوریت ق‌رآن و احادیث می‌تواند استقبال فراوان مردم را به دنبال داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان