دارابی خبر داد:

راه‌اندازی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر تحول علوم انسانی در دفتر تبلیغات اسلامی

گروه حوزه‌های علمیه: کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی از راه‌اندازی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بر بحث تحول در علوم انسانی در دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این راستا خبر داد.

مهدی دارابی، کارشناس دوره‌های آموزشی قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از راه‌اندازی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بر بحث تحول در علوم انسانی در دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این راستا خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت شش ماهه این مرکز تصریح کرد: این مرکز با همکاری با استادان حوزه و دانشگاه به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی می‌پردازد که در رده بالای آن، اساتید و صاحبنظران عضو شورای علمی گفتمان نخبگان علوم انسانی دانشگاهی و حوزوی فعالیت دارند.

دارابی ادامه داد: در لایه پائین تر از حضور استادان رتبه پائین تر و در لایه بعد نیز از نخبگان حوزه و دانشگاه به ویژه در مقطع دکتری بهره می‌بریم.

وی تاکید کرد: ممیزه فعالیت ما این است که تلاش کرد‌ه‌ایم برای اصلاح وضعیت علوم انسانی در کشور کار را به خود بدنه دانشجویی حوزوی واگذار کنیم و کسانی که سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند مد نظر هستند.

دارابی افزود: در حوزه علوم انسانی در سال‌های اخیر کارهایی صورت گرفته است ولی در مقیاس محدود بوده و با بدنه اصلی حوزه و دانشگاه درگیر نشده است.

این کارشناس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر لزوم تحول در علوم انسانی تاکید کرده و حوزه و دانشگاه را متولی این مسئله معرفی کرده‌اند از این رو زمانی این گفتمان زنده می‌ماند و  احیاء می‌شود که بدنه حوزه و دانشگاه درگیر در این مسئله شود.

دارابی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در شهرهای گوناگون کشور اظهار کرد: برای اولین بار در مقیاس ملی نیز همایش گفتمان علوم انسانی برگزار شد و دوره آموزشی آن نیز تا 12 شهریور ادامه خواهد یافت و روز 13 شهریور نیز مراسم اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی در خاتمه با تاکید بر نقش به خصوص حوزه در تامین پشتوانه  دینی و اسلامی علوم انسانی تصریح کرد: قوام علوم انسانی به نهادینه شدن آن در جامعه به ویژه در حوزه و دانشگاه است که بهترین حلقه واسط میان نظام و مردم در بعد علمی هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر