حسینی‌پناه خبر داد:

دهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران اسفندماه برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: دهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران اسفندماه امسال با حضور هزاران طلبه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی‌پناه، مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در روزهای 6 و 7 اسفند ماه سال قبل تصریح کرد: دهمین جشنواره نیز امسال در اسفندماه و با حضور برگزیدگان استانی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: نهمین دوره جشنواره با حضور 170 نفر از حافظان، قاریان و فعالان قرآنی از حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد و پیش‌بینی می‎شود امسال با تعداد بیشتری از طلاب خواهر برگزار شود.

مدیر پرورشی معاونت فرهنگی حوزه خواهران ادامه داد: این جشنواره در سه سطح مدرسه‌ای، استانی و کشوری  برگزار می‌شود و هزاران نفر در مرحله مدرسه‌ای در آن شرکت می‌کنند که بعد از مسابقه تعدادی به مرحله استانی راه می‌یابند.

حسینی پناه تصریح کرد: کسانی که امیتاز بالای 85 به دست آورده باشند به مرحله استانی راه می‌یابند و برترین‌های استانی نیز وارد مرحله کشوری می‌شوند.

هفتمین دوره مسابقات قرآن

مدیر پرورشی حوزه خواهران با بیان اینکه دهمین دوره جشنواره با هفتمین دوره مسابقات قرآن حوزه خواهران همراه است گفت: این مسابقات در رشته‌های ترجمه و مفاهیم، حفظ موضوعی آیات و روایات، قرائت، تفسیر قرآن و حفظ ترتیبی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ ترتیبی شامل حفظ 10 جزء، 15 جزء و حفظ کل قرآن کریم خواهد بود تصریح کرد: برنامه های مستمری را در طول سال در حوزه قران کریم داریم که شامل برگزاری دوره های روخوانی، روان خوانی، تفسیر، ترجمه و مفاهیم و ... است.

وی همچنین از فراخوان مقالات قرآنی خبر داد و اظهار کرد: آثار هنری قرآنی از مدارس دریافت می شود و برترین ها در مرحله کشوری جشنواره تجلیل می‌شوند.

حسینی پناه با اشاره به فعالیت نشریات در مدارس خواهران بیان کرد: حدود 200 مدرسه مجوز نشریه داخلی گرفته‌اند و موضوعات، قالب، محتوا و زمان انتشار متفاوتی دارند؛ برخی به موضوعات اجتماعی، برخی قرآنی و ... اختصاص دارند.

مدیر پرورشی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در تمامی مدارس خواهران در سراسر کشور و به تناسب تعداد طلاب، مشاور به کار گرفته شده است و 400 مشاور در زمینه‌های مختلف در 400 مدرسه علمیه فعالیت دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر