کلباسی خبر داد:

بهره‌مندی بیش از یک میلیون نفر از آموزش مجازی تفسیر، مهدویت و نماز

گروه حوزه‌های علمیه: تا به امروز برای بیش از یک میلیون نفر از معلمین در سه موضوع مهدویت، تفسیر و نماز به صورت مجازی بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد شده و به آنان آموزش‎های لازم را داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی امروز سوم شهریور در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اظهار داشت: این نشست در راستای تفاهم نامه مدیریت مراکز تخصصی با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه انجام شده است.

وی ابراز داشت: در راستای این تفاهم نامه، در این مرکز حضور پیدا کردیم تا بتوانیم به راه های همکاری و تعامل بیشتر دست پیدا کنیم.

مدیر مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه بیان کرد: امروز قریب به 40 مرکز تخصصی و مؤسسه آموزش عالی در قم و 12 استان دیگر مشغول تربیت نیرو هستند.

کلباسی افزود: این مراکز در بیش از 30 رشته فعالیت دارد که بسیاری از این رشته‌ها در آموزش و پرورش  کاربرد دارند.

وی با بیان این مطلب که از سوی این مرکز در بسترهای گوناگون زمینه تعامل و همکاری با آموزش و پرورش وجود دارد، تصریح کرد: زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، بهره برداری از فارغ التحصیلان، محصولات مراکز تخصصی و ... از جمله این بسترها است.

مدیر مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه با اشاره به تولیدات مراکز تخصصی، بیان داشت: در مراکز تخصصی حدود 800 اثر تخصصی از متن آموزشی تخصصی برای یک رشته تا کتاب‌های گوناگون در موضوعات مختلف تولید شده و همچنان ادامه دارد.

کلباسی اظهار داشت: امروز مجلات تخصصی مناسبی در این مراکز در حال تولید است که برای دبیران دینی، تاریخ و معارف وزارت آموزش و پرورش مناسب است و می‎تواند خوراک فکری این اساتید باشد.

وی یادآور شد: البته این تولیدات مفید وجود داشته؛ اما حلقه ربط و وصل خوبی برای رسیدن به اساتید وجود ندارد.

مدیر مراکز تخصصی حوزه‎های علمیه با اشاره به آموزش مجازی اساتید آموزش و پرورش، ابراز داشت: تا به امروز برای بیش از یک میلیون نفر از معلمین در سه موضوع مهدویت، تفسیر و نماز به صورت مجازی بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد شده و به آنان آموزش‎های لازم را داده‌ایم.

کلباسی با بیان اینکه در راستای این برنامه از دبیران آزمون مجازی گرفته شده و مدارک به آنان تقدیم می‎شود تصریح کرد: امروز این آمادگی را داریم که در رشته های گوناگون و متنوع، با آموزش و پرورش همکاری کنیم.

مدیر مراکز تخصصی حوزه‎های علمیه ادامه داد: اگر امروز این تعامل و همکاری به صورت صحیح انجام شود، تولید از حوزه و مصرف از آموزش و پرورش به درستی انجام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان