۲۹ مردادماه؛

آزمون ورودی مقطع دکتری مرکز تخصصی تفسیر برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: آزمون ورودی مقطع دکتری مرکز تخصصی تفسیر تحت اشراف آیت‎الله‌العظمی مکارم شیرازی برای سال ۹۴ _ ۹۵ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین صادقی، معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: آزمون سطح چهار و یا مقطع دکتری مرکز تخصصی تفسیر در سال 94 _95  برای دهمین دوره متوالی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این آزمون روز پنجشنبه هفته جاری 29 مرداد ماه از ساعت 9 صبح با حضور داوطلبان در مرکز تخصصی تفسیر برگزار می‌شود.

صادقی تصریح کرد: این آزمون پس از چند سال وقفه در پذیرش دانش‌پژوه برای این مقطع مجددا با تصویب شورای عالی حوزه و با حضور دانش‌پژوهان مقطع کارشناسی ارشد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این آزمون 60 نفر حضور دارند و در مرحله اول دو برابر ظرفیت پذیرش خواهند شد و در نهایت حداکثر 8 تا ده نفر پذیرفته می شوند.

معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر با اشاره به شرایط ورود داوطلبان بیان کرد: حد اکثر سن 38 سال، ارائه مدرک علمی سطح 3 تخصصی یا کارشناسی ارشد، گواهی مصاحبه علمی 2 سال درس خارج، تکمیل فرم تعهد نامه مرکز و موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی از جمله شرایط پذیرش در این مرکز تخصصی محسوب می شود.

وی با اشاره به منابع مورد آزمون اظهار کرد: کتب مکاسب، اصول، تفسیر جوامع الجامع و کشاف و الحدیث النبوی(ص) از جمله منابع عمومی و کتاب‌های تفسیر مجمع البیان و المیزان و تلخیص التمهید و البیان نیز از کتاب‌های اختصاصی آزمون هستند.

به گفته صادقی، آزمون مربوطه در مرکز تخصصی تفسیر به نشانی؛ میدان معلم، معلم شرقی، مدرسه امام کاظم (ع) طبقه اول برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، این مرکز زیر نظر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی فعالیت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر