تربیت ۸۰ حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه در مجتمع آموزش عالی فقه

گروه حوزه‌های علمیه: مسئول اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی فقه گفت: هم اکنون بالغ بر ۱۳۰ حافظ قرآن و نهج‌البلاغه در این مجتمع مشغول تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حاج خضر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: هم اکنون 80 حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه در مجتمع آموزش عالی فقه مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: 11 نفر از این تعداد حافظ کل نهج‌البلاغه هستند و با احتساب حافظان اجزای مختلف، بالغ بر 130 نفر حافظ نهج البلاغه و قرآن در مجتمع داریم.

حاج خضر عنوان کرد: 40 مرتل ممتاز نیز در مجتمع مشغول تحصیل‌اند که با احتساب سایر مرتلان، این تعداد بالغ بر 120 مرتل می‌شود.

وی با اشاره به ارزیابی مرتلان در چند نوبت برای استفاده آنان در تلاوت‌ها تصریح کرد: 40 مرتل ممتاز در ماه مبارک رمضان امسال برنامه ترتیل‌خوانی روزانه را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: این مراسم در ماه رمضان از یک ساعت و نیم مانده به اذان ظهر آغاز می‌شود و بعد از ترتیل‌خوانی، استاد ناظر جلسات نیز در پایان نکات آموزشی را برای حاضران بیان می‌کرد.

یادآور می شود مجتمع آموزش عالی فقه مربوط به طلاب غیرایرانی و عمدتا از کشورهای اردوزبان است که مشغول فراگیری علوم اسلامی به ویژه فقه هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر