مراسم چهلمین روز ارتحال مدیر مؤسسه شیعه‌شناسی برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم چهلمین روز درگذشت مدیر مؤسسه شیعه‌شناسی عصر امروز، ۲۲ مرداد با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه، روحانیون و اقشار مختلف مردم در حسینیه گلزار امامزاده علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‎الاسلام آهنگران در این مراسم به بیان مقام و فضیلت شهدا، اهل علم و انسانیت در قرآن اشاره کرد و افزود: شهدا کسانی بوده‌اند که در مکتب امامان معصوم(ع) نفس خود را تعلیم داده و توانستند با تلاش فراوان پله‌های معرفت را طی کنند.
آهنگران ادامه داد: شهدا شخصیت‌های بی نظیری در عالم نظام آفرینش بودند که توانستند روح و جان خود را با نور حقیقت آمیخته کنند و به مقام والای انسانیت برسند.
سخنران این مراسم اظهار کرد: شهیدان اگرچه از این دنیا رفته‌اند، ولی به فرموده قرآن کریم آنها حقیقتاً زنده‌ هستند و در نزد خدای خود روزی می‌خورند.
وی در ادامه به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم حجت‌الاسلام  والمسلمین علی انصاری بویراحمدی اشاره کرد و گفت: وی زمانی که خود را شناخت در دو سنگر تعلیم و تعلم و دفاع از اسلام و نظام وارد عمل شد و با اراده‌ای که از خود بروز داد، توانست از هر دو سنگر آبرومندانه خارج شود.
آهنگران بیان کرد: وی در سنگر اولی قله‌های علمی را طی کرد و توانست در نهایت با لیاقتی که از خود نشان داد، مدیر مؤسسه شیعه‌شناسی شود.
سخنران این مراسم گفت: در سنگر دفاع از دین هم شجاعانه و خالصانه در مقابل دشمن بعثی ایستاد و جنگید تا به لیاقت جانبازی برسد. این تلاش و مجاهدت او نشان از عزم راسخ وی در هر جبهه دارد.
وی گفت: امروز رفقای او در مکتب فقه جعفری وظیفه بزرگتری دارند که هم راه شهدا را ادامه دهند و هم  نگذارند پیام شهدا که همانا حفظ و صیانت از دین و نظام و ولایت بود بر زمین بماند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان