ماهان شبکه ایرانیان

برپایی مراسم بزرگداشت سالروز واقعه فیضیه با حضور علما

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و حمله وحشیانه دژخیمان رژیم ستمشاهی به مدرسه فیضیه شب گذشته، ۲۰ مرداد با حضور پرشور علما و طلاب در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مدرسه فیضیه، شب گذشته، 20 مرداد با حضور پر شور علما و طلاب در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که از سوی بیت مرحوم آیت‌الله گلپایگانی و مدیریت حوزه‎های علمیه برگزار شد، آیات عظام عباس کعبی، سیدهاشم حسینی بوشهری، محمدجواد فاضل لنکرانی، صلواتی، مهدی هادوی تهرانی و سیدمحسن خرازی حضور داشتند.

همچنین حجج اسلام سیدمحمد سعیدی، حسین ملکا، سیدمحود علوی، وزیر اطلاعات، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، احمید امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس و استاندار قم نیز از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

در این مراسم حجت‎الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور به ایراد سخن پرداخت و گفت: رسول اکرم(ص) فرمودند علم سه گونه است که عبارت از عقاید و باورهای الهی، باید و نبایدهای الهی و اخلاق کریمه هستند؛ از همین رو غیر از این هر چه وجود دارد فضل بوده و علم نیست.

وی افزود: زمین‌شناسی، فضاشناسی و هر آنچه که سبقه توحیدی داشته باشد می‎تواند در زمره علم قرار گیرد. اگر علوم نگاه به بُعد توحیدی نداشته باشد، علم محسوب نمی‎شود.

دادستان کل کشور با تأکید بر صیانت از جایگاه ولایت فقیه و روحانیت نسبت به تلاش دشمن برای آسیب زدن به روحانیت هشدار داد و اظهار کرد: از جایگاه فقاهت و اسلام ناب محمدی(ص) باید صیانت شود، امروزه دشمن با جنگ نرم به دنبال ایجاد تردید در دل‌های مردم و ضربه زدن به انقلاب است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان