الهی‌تبار خبر داد:

ورود ۲۰ هزار طلبه به جامعه المصطفی(ص)/ آغاز سال تحصیلی با حضور آیت‌الله نوری همدانی

گروه حوزه‎های علمیه: مراسم آغاز سال تحصیلی المصطفی(ص) با حضور آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی برگزار می‎شود و ۲۰ هزار طلبه در ۱۸۰ مدرسه علمیه سال تحصیلی خود راآغاز می‎کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین علی الهی تبار امروز 22 شهریور در نشست خبری آغاز سال تحصیلی المصطفی(ص) گفت: جامعه‎المصطفی(ص) یک نهاد حوزوی است که کار آن پرورش طلاب در حوزه بین‎الملل است.
وی افزود: بیش از 180 مدرسه در داخل و خارج از کشور، آغاز سال تحصیلی را در این نهاد آموزشی جشن می‎گیرند و 20 هزار طلبه در سراسر جهان، سال تحصیلی خود را در این مدارس آغاز می‎کنند.
جانشین مدیرکل آموزش جامعه‎المصطفی(ص) بیان کرد: شعار سال جدید تحصیلی در المصطفی(ص) جهاد علمی، عقلانیت و معنویت در افق آموزشی المصطفی(ص) است که اصل این حرکت در مقابل حرکت جریان تکفیری بوده است.
وی با اشاره به مخاطرات جریان‎های تکفیری برای جهان اسلام گفت: متاسفانه این گروه‎ها فرصت تعامل و توسعه روز افزون اسلام و تعامل کشورهای اسلامی با سراسر جهان را از ما گرفتند و اسلام هراسی و تاخیر در تمدن سازی اسلامی را به جای آن نشاندند.
الهی تبار، بیان کرد: در حقیقت دو ریشه عقلانیت و معنویت از شاخصه‎های اصلی المصطفی(ص) است که وهابیت و تکفیریون از آن بی بهره هستند.

25 شهریور؛ آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی(ص)

وی گفت: در مراسم آغاز سال تحصیلی امسال، که در روز 25 شهریور در مجتمع آموزشی عالی امام خمینی(ره) برگزار می‎شود، آیت‎الله العظمی نوری همدانی، آیت‎الله مقتدایی و حجت‎الاسلام والمسلمین اعرافی حاضر خواهند بود.
وی اظهارکرد: امسال از 50 دانش‌آموخته نخبه نیز در این مراسم که از 20 ملیت هستند تجلیل به عمل می‎آید و مراسم سوگندنامه نیز قرائت خواهد شد همچنین از دانشجویان مقاطع دکتری، ارشد و کارشناسی نیز تجلیل به عمل می‎آید.
جانشین مدیرکل آموزش المصطفی(ص) گفت: 127 رشته در این نظام آموزشی وجود دارد که حاصل آن 927 پایان نامه در کارشناسی، 513 پایان نامه در سطح ارشد و 13 رساله در بخش دکتری در سال گذشته بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر