عناوین و ساعات دروس مراجع عظام تقلید در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ حوزه

گروه حوزه‌های علمیه: دروس مراجع معظم تقلید همزمان با برگزاری آیین افتتاحبه سال تحصیلی جدید آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) مراجع عظام تقلید نیز همزمان با شروع دروس حوزه، دروس روزانه خود را آغازکردند که از شنبه تا چهارشنبه به صورت آنلاین و از طریق پایگاه‌های اینترنتی پخش می‌شود و طلاب و فضلاء در دیگر شهرها و استان‌ها و حتی خارج از کشور از محتوای آن‌ها استفاده می‎‌کنند.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی درس خارج فقه خود را امسال با مبحثی جدید از کتاب «مضاربه»  و از ساعت 10 صبح در مسجد اعظم برگزار می‌کنند. بحث مضاربه این مرجع تقلید با نظرسنجی از شاگردان و فضلاء انتخاب شده است و علاوه بر پایگاه مدرسه فقاهت که دروس همه مراجع را پوشش می‌دهد، از طریق سایت ایشان نیز به شکل متن، صوت و تصویر در دسترس عموم و فضلا قرار می گیرد.

آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی نیز ادامه بحث سال گذشته  کتاب «خمس» خود را از روز شنبه 21 شهریور و از ساعت 9 در مسجد اعظم برقرار خواهند کرد.

آیت‌الله نوری و بحث ولایت فقیه

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی که امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سخنرانی کردند، دروس خود را ادامه بحث سال گذشته با موضوع «ولایت فقیه» و از ساعت 11 در مسجد اعظم ادامه خواهند داد.

آیت‌الله سبحانی و بحث اجتهاد و تقلید

آیت‌الله‌العظمی سبحانی نیز دروس خارج اصول خود را از باب «اجتهاد و تقلید» از ساعت 9 صبح در مسجد اعظم آغاز کردند و از ساعت 17عصر نیز ادامه بحث «قواعد الفقهیه» درس خارج فقه خود را شروع خواهند کرد.

دروس خارج فقه آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی نیز  ادامه بحث «کتاب البیع» خواهد بود که از ساعت 12 در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

فقه و تفسیر آیت‌الله جوادی آملی

آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی  نیز دروس خود را از اول مهر با موضوع  فقه و تفسیر ادامه بحث سال گذشته در مدرسه فیضیه و مسجد اعظم آغاز خواهند کرد و ساعت درس این مرجع یک ساعت مانده به اذان ظهر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر