ماهان شبکه ایرانیان

عضو انجمن قرآن‌پژوهی حوزه تاکید کرد:

تعطیلات حوزه فرصت مناسبی برای آشنایی با قرآن است/ ضعف طلاب در احکام و قرآن

گروه حوزه‌های علمیه: عضو انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه با اشاره به ضعیف بودن طلاب در احکام و قرآن تاکید کرد: تعطیلات حوزه فرصت مناسبی برای آشنایی با قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر ادیب‌زاده، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره لزوم بهره‌مندی طلاب و مدیران حوزه از فرصت تعطیلات گفت: حوزه با سه نوع تعطیلی مواجه است یکی تعطیلات نسبتا طولانی تابستانی، یکی تعطیلات میان مدت عید و یکی هم تعطیلات موقتی و مقطعی در طول سال تحصیلی که باید برای هر سه نوع برنامه‌ریزی هم از سوی طلاب و هم مدیران حوزه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: من در طول مدت طلبگی و الان برای هر سه نوع تعطیلی برنامه داشتم و دارم به عنوان مثال برای مقطع تابستان کتب درسی را که در طول سال کمتر مورد مطالعه قرار می‌گرفت و یا درسی را ضروری تر از بقیه دروس باشد مجددا مطالعه و مرور می‌کنم.

ادیب زاده تاکید کرد: فرصت تابستان بهترین زمان برای خواندن یک دوره عروة الوثقی برای آشنایی با احکام، یا تحریرالوسیه و یا حداقل رساله عملیه است زیرا متاسفانه بعضا آشنایی ما طلبه‌ها با احکام اندک است.

آشنایی با قرآن و احکام

عضو انجمن قرآن‌پژوهی بیان کرد: برای طلاب هم آشنایی با احکام و هم قرآن لازم است و این ایام بهترین فرصت برای تقویت این مسئله است زیرا بعضا در این دو عرصه در حوزه ضعف وجود دارد.

عضو هیئت علمی مرکز تخصصی تفسیر حوزه عنوان کرد: ایام عید نوروز نیز فرصت مناسبی برای برنامه‌ریزی تحصیلی میان مدت مانند مطالعه آثار شهید مطهری و استادانی در این سطح است.

وی اظهار کرد: در تعطیلات طول سال نیز برنامه هر طلبه متفاوت از دیگری است و من معمولا آشنایی با تفسیر و مطالعه آن را برای این ایام قرار می‌دادم ومی دهم همچنین فرصت خوبی برای مطالعه در مسایل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کشور است.

پرهیز از افراط و تفریط

ادیب‌زاده تصریح کرد: یک طلبه باید با مسایل اجتماعی، سیاسی و مسایل روز آشنا باشد البته از افراط و تفریط بپرهیزد زیرا جامعیت علمی و اجتماعی در این زمانه بسیار مهم است و یک طلبه نه باید فرصت‌های علمی را به خاطر درگیری در مسایل سیاسی از دست بدهد و نه به بهانه کسب علم به طور کلی از مسایل سیاسی و اجتماعی غافل باشد.

وی تاکید کرد: البته فرصت تعطیلات تابستانی تمام شده است ولی در طول سال فرصت های قابل توجهی در اختیار ما قرار می‌گیرد که باید از آن استفاده بهینه‌ای ببریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان