ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی خواستار شد:

دانشکده علوم حدیث علامه مجلسی ساخته شود/ ساخت فیلم سینمایی درباره علامه

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر جایگاه والای علامه مجلسی بر ضرورت ایجاد دانشکده علوم حدیث به نام ایشان و تولید فیلم سینمایی درباره شخصیت علامه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، دیشب 10 شهریور در جمع شماری از فعالان فرهنگی و دست‌اندرکاران صدا و سیمای اصفهان، با اشاره به ابزار مهم رسانه در جهان اظهار داشت: اگر بتوانیم از این ابزار در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات در این عرصه از بین خواهد رفت.

وی با تأکید بر جدی گرفتن رسانه ابراز داشت: لازم است از علوم و تکنولوژی‌های روز در حوزه‌های مختلف بهره گرفت همانطور که اتم می‌تواند مفید باشد، غیر مفید هم خواهد بود البته این بستگی به نوع نگاه انسان و سلاطین دارد که چگونه از این علوم بهره‌ بگیرند.

این مرجع تقلید زبان رسانه را گویا خواند و گفت: رسانه ابزار مفیدی است، اگر بتوانیم آن را در خدمت دین و اسلام در بیاوریم کار بزرگی انجام داده‌ایم؛ اما نباید تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار بگیریم زیرا فرهنگ غرب براساس اصل لذت‌ و سود است که ما فرهنگ آنها را قبول نداریم.

عبور از خطوط قرمز ممنوع است

وی افزود: ما خط قرمز‌ها و چارچوب‌هایی داریم که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم که اگر از این خطوط قرمز حتی با هدف جلب رضایت عده‌ای عبور کنیم؛ اسباب استعمار و فساد را فراهم کرده‌ایم و دچار اشتباه و خسران شده‌ایم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، اصفهان را مرکز علم، دیانت و پیروان اهل بیت(ع) خواند و بیان کرد: علمای بزرگ و شخصیت‌های والا مقامی در اصفهان زیسته‌اند که باید موقعیت این شهر مذهبی حفظ شود.

وی با اشاره به برخی از شیطنت‌های دشمنان اسلام در اصفهان تصریح کرد: با توجه به حسن سابقه اصفهان و ذهنیت خوب مردم درباره این منطقه، حرکت‌هایی از سوی دشمنان و افراد فاسد برای بدنام کردن و متزلزل ساختن این موقعیت صورت گرفت که شما فعالان فرهنگی می‌توانید در مقابل این حرکت‌ها ایستادگی کنید.

این مرجع تقلید به شأن و جایگاه مرحوم علامه مجلسی در اسلام اشاره کرد و یادآور شد: مدتی قبل با برخی از مسئولان شهر اصفهان دیداری داشتم که در آن جلسه برای سامان دادن به بقعه علامه مجلسی تصمیماتی گرفته شد و صداو سیما و برخی از مسئولان قول مساعدت دادند.

آستانه علامه مجلسی ساخته شود

وی افزود: بقعه فعلی علامه مجلسی در شأن ایشان نیست و مناسب است در اصفهان آستانه علامه مجلسی ساخته شود که البته در این زمینه صحبت‌هایی شده است و قرار است در کنار این مرکز، مراکز آموزشی و دانشکده علوم حدیثی به نام علامه تأسیس شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه، تهیه مستند از زندگی‌ علما را مایه آشنایی مردم با علمای اسلام دانست و افزود: صدا و سیمای اصفهان قرار است درباره زندگی علامه مجلسی فیلم مستندی تهیه کند که این‌گونه فعالیت‌ها سبب آشنایی و جذب مردم است.

وی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را عبادت خواند و تأکید کرد: آشنا کردن مردم با معارف اهل بیت(ع)، تهذیب اخلاق، پیشرفت عقاید، مبارزه با مفاسد، مبارزه با دشمنان اسلام، مذهب و نظام عبادت است.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان با تشکر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر گفت: محکم در کار خود بایستید و از خداوند مدد بخواهید تا کار شما روز به روز قوی‌تر از روزهای قبل باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان