ماهان شبکه ایرانیان

محسن غرویان خواستار شد:

علمای اسلام حرکت تقریبی آیت‌الله‌العظمی مکارم را تقویت کنند

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به تاثیر مفید حرکت تقریبی اخیر آیت‌الله‌العظمی مکارم اظهار کرد: علمای شیعه و سنی از خود سؤال کنند که دستاورد تکفیر و طرد یکدیگر و دوری از هم چه بوده است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به مکاتبات اخیر میان آیت‌الله‌العظمی مکارم و شیخ الازهر و ابراز امیدواری برای تداوم این گفتمان وحدت‌آمیز، گفت: قرآن کریم می‌فرماید از گذشته و سرنوشت گذشتگان عبرت بگیرید و آن را سرمشق آینده خود قرار دهید.

وی تاکید کرد: علمای اسلام اعم از شیعه و سنی باید کنار یکدیگر بنشینند و از همدیگر سؤال کنند که دستاورد تکفیر و طرد یکدیگر و دوری از هم چه بوده است و این همه که علیه همدیگر صحبت کرده‌ایم چه شده است؟

قتل نفس هزاران مسلمان؛ نتیجه تفرقه

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) تصریح کرد: صدها و بلکه ده‌ها هزار انسان در طول تاریخ اسلام بر اثر اختلافات شیعه و سنی کشته شده و می‌شوند و هزاران زن و فرزند و کودک از بین رفته‌اند آیا پیامبر(ص) واقعا به این قتل عام‌ها و از بین رفتن مسلمانان آن هم به علت اختلافات درونی راضی است؟

استاد حوزه علمیه بیان کرد: آیا پیامبر امت و جامعه اسلامی را به حال خود رها کرد و دستورالعملی برای آنان باقی نگذاشت تا به این سرنوشت برسند؟ آیا وقت آن نیست که همه بنشینیم و پاسخی برای این سؤالات بیابیم.

وی عنوان کرد: علمای اسلام باید دور یکدیگر بنشینند و معاهده‌ای را امضاء کنند که دست از اختلافات برداشته شود و همه به فکر پیشرفت امت اسلامی باشیم و این گلایه‌ای دلسوزانه است که همچنین باقی است.

غرویان گفت: تلاش‌های اخیر تقریبی با پیشگامی آیت‌الله‌العظمی مکارم و شیخ الازهر گام بسیار موثری در این زمینه است و اینکه ایشان قصد حضور در الازهر دارند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

همراهی مراجع

وی عنوان کرد: سایر مراجع نیز باید همراهی کنند و علمای اهل سنت و شیعه راه بزرگانی مانند آیت‌الله‌العظمی بروجردی و شیخ عبده، شیخ شلتوت و علمای تقریبی را بپیمایند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) تاکید کرد: باز هم باید تاکید کنم که دوری از یکدیگر و تداوم تکفیر و طرد همدیگر نتیجه جز آنچه امروز می‌بینیم نخواهد بود و آن کشتار یکدیگر و جنایاتی است که رخ می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان