ثبت نام آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه علمیه آغاز شد

گروه حوزه‌های علمیه: ثبت نام آزمون سراسری حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه‌های علمیه سراسر کشور آغاز شد.

علی مقنی، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) گفت: ثبت نام این آزمون هم اکنون آغاز شده و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طلاب علاقه‌مند برای شرکت در این آزمون می‌توانند به سایت معاونت آموزش حوزه مراجعه و در فرایند تعریف شده ثبت نام کنند.

مقنی بیان کرد: این آزمون که با هدف ارتقاء شهریه و تسهیلات اعطایی به طلاب و با مساعدت شورای عالی حوزه و دفاتر مراجع معظم تقلید صورت می‌گیرد 15 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: این آزمون بر اساس مصوبه 81 شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج‌البلاغه در رشته‌های ثلث، نصف و کل قرآن به صورت سالانه برگزار می­‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در دو بخش کتبی و شفاهی حفظ و ترجمه و مفاهیم مورد ارزیابی قرار می­‌گیرند ادامه داد: حافظان قرآن و نهج البلاغه می‌ توانند در یکی از رشته‎­های حفظ کل، نصف و ثلث براساس آیین نامه آزمون، از طریق سایت معاونت آموزش و امور حوزه‎های علمیه و سامانه اختصاصی نجاح اقدام به ثبت نام کنند.

مقنی با بیان اینکه سالانه به طور معمول نزدیک به هزار و 200 نفر در این آزمون شرکت می‌کنند عنوان کرد: افرادی که موفق به گذراندن آزمون شوند از تهسیلات درنظر گرفته شده مانند ارتقاء شهریه، وام و ... برخوردار خواهند شد.

یادآور می‌شود، دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه اخیرا از مجموعه معاونت تهذیب حوزه به معاونت آموزش این نهاد علمی واگذار شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان