ماهان شبکه ایرانیان

مظاهری خبر داد:

برگزاری جشنواره علامه حلی در ۱۵ استان کشور

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر اجرایی جشنواره علامه حلی از برگزاری این جشنواره در ۱۵ استان کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری، دبیر اجرایی جشنواره علامه حلی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) گفت: قبلا این جشنواره در سطح 9 استان برگزار می‌شد که برگزاری آن در شش استان دیگر هم به دبیرخانه استانی واگذار شده است.

مظاهری بیان کرد: فراخوان دوره هشتم این جشنواره از دو ماه قبل آغاز شده و تا 30 آذرماه نیز ادامه خواهد داشت و با توجه به آغاز سال تحصیلی حوزه فرایند ارسال آثار شتاب بیشتری می‌گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره تصریح کرد: سه استان خراسان به عنوان یک استان در برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است و در مجموع 15 دبیرخانه استانی را فعال کرده‌ایم.

مظاهری عنوان کرد: بخش ویژه جشنواره نیز با موضوع «جهان اسلام و تهدیدات اندیشه تکفیر و افراطی‎گری» فراخوان شده است و انتظار داریم تا طلاب در این بخش آثار فاخری را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه برای طلابی که در این بخش اثر ارسال کنند 5 امتیاز ویژه پژوهشی به طلبه در سطوح مختلف اعطا می‎شود تاکید کرد: رقابت جشنواره ابتدا در سطح استان‌های مختلف برگزار می‌شود و استان‌ها نفرات برتر خود را به دبیرخانه مرکزی در قم معرفی خواهند کرد.

مظاهری با بیان اینکه جشنواره در ده گروه علمی ثابت و یک بخش ویژه برگزار می‌شود تصریح کرد: در سال گذشته 11 هزار و 870 اثر به دبیرخانه رسید.

مظاهری گفت: این جشنواره در رشته‌های مختلف از جمله؛ تفسیر و علوم قرآنی، فقه و حقوق اسلامی، کلام، علوم حدیث و درایه، اصول فقه، فلسفه و منطق، اخلاق و تربیت و تاریخ اسلام و تشیع برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان