با تشکیل گروهی متشکل از ۱۰ طلبه نخبه؛

کتاب «الغدیر» در قالب ۱۱ هزار فیش رسانه‌ای عرضه می‌شود

گروه حوزه‎های علمیه: کتاب «الغدیر» با تشکیل گروهی متشکل از ۱۰ طلبه نخبه در قالب ۱۱ هزار فیش رسانه‌ای عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین محمد حسین مشکوری، مدیر کانون خورشید دیشب 4 مهر در نشستی خبری با اشاره به فعالیت این کانون گفت: کانون خورشید به عنوان اولین مرکز ترویج رسانه‎ای غدیر و صحیفه سجادیه از سال 91 کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی این مرکز ادامه داد: کتاب الغدیر از ابتدا تا انتها بنا به نظر رهبری برای رفع مهجوریت غدیر و اینکه این کتاب مایه وحدت امت اسلامی است در 11 هزار فیش رسانه‎ای عرضه می‌شود.
مدیر مجموعه کانون خورشید، اظهارکرد: اعضای این گروه پژوهشی از 10 طلبه نخبه تشکیل شده است و این کار نیز توسط معاونت پژوهشی کانون و حجت‎الاسلام عین‌لو به اتمام رسید که این 11 هزار فیش بر روی سایت اکمال قرار می‎گیرد و مهمترین نکته برای این اثر تاییدیه رسمی فرزند علامه امینی در نجف اشرف است .
وی گفت: بیت علامه امینی غیر از کتبی که فرزندانشان نوشته‎اند هنوز تاییدیه‎ای به هیچ اثری در خصوص الغدیر نداده‏‎اند.
وی با اشاره به همکاری این کانون با صدا و سیما در تولید برنامه های مناسبتی عیدغدیر گفت: برنامه مستند نباء عظیم در دهه ولایت روی آنتن خواهد رفت همچنین برنامه تا چشمه غدیر و مستند کانون خورشید در دهه ولایت از شبکه 5، 3، خبر و قرآن پخش می‎شود.
مشکوری بیان کرد: در بعد مکتوب نیز با توافقی که با بیت مرحوم علامه امینی انجام شده قرار است این فیش‎های رسانه‎ای به 40 عنوان کتاب اجتماعی کم حجم و روان برای توده مردم مبدل شود که اولین آن برای روز 15 مهر در ترنجستان بهشت در تهران تحت عنوان خانواده خورشید رونمایی می‎شود.
وی گفت: در عرصه مکتوبات، کتابی تحت عنوان دلیل خورشید منتشر کرده‎ایم که 14 روش اثبات ولایت فقیه در آن ذکر شده است همچنین کتاب دیگری تحت عنوان قنوت خورشید که برگرفته از تقریرات درس خارج مرحوم احمدی فقیه یزدی است که، برای ترویج نماز عید غدیر منتشر شده است.
مشکوری گفت: در بعد فرهنگی نیز سعی شده است که هر سال یک فرهنگ غدیری در جامعه احیای شود که سال 92 احیای نماز جماعت در روز عید غدیر بود که این کار در سه هزار نقطه انجام شد و امسال به 10هزار نقطه خواهد رسید و برای سال بعد مجالس شعرخوانی برای امام علی(ع) را  پیگیری می کنیم.
وی بیان کرد: در حوزه آموزشی نیز برنامه دوره غدیرشناسی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است که این دوره در دانشگاه‎های دیگر نیز با محوریت بحث ولایت فقیه تداوم خواهد داشت.

همچنین مشهود عین‎لو، محقق این طرح در این نشست گفت: کار فیش‎برداری از کتاب فاخر الغدیر عمل به تکلیفی بود که رهبر معظم انقلاب در سال 78 بر نهادهای علمی و فرهنگی بار کردند ولی کسی آن را انجام نداد.
وی افزود: رهبر انقلاب جوانان غربی را به قرائت متن اصلی دینی ما دعوت کردند ولی اگر بخواهیم این متون را به دنیا عرضه کنیم باید به شکلی باشد که برای آنها قابل استفاده باشد.
معاون پژوهشی کانون خورشید تصریح کرد: این کتاب کتابی است که علامه کاملا بر اساس نظرات و نسخ اهل سنت بیان کرده است و راه هیچ گونه شبهه‎ای برای غیر شیعیان در پذیرش امامت و خلافت امام علی(ع) باقی نگذاشته است.
وی افزود: مطالعه این کتاب از سه چهار سال پیش آغاز شد و خط به خط این کتاب بررسی شد و در ابتدای امر کل کتاب الغدیر به 16 هزار فیش تبدیل شد و در ادامه به 11 هزار فیش رسید.
عین لو بیان کرد: کل کتاب الغدیر در هفت محور اصلی تقسیم بندی شد که محورهای اصلی این کتاب است شامل موضوعاتی چون اصل غدیر، سیره پیامبر و ائمه و خلفا، آیات و روایات امامت و ولایت و مباحث ادبی و واژگان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر