رئیس مجمع عالی تفسیر خبر داد:

یازدهمین همایش مفسران حوزه برگزار می‌شود/ ارایه طرح ساماندهی درس تفسیر

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مجمع عالی تفسیر قرآن از ارایه طرح ساماندهی درس تفسیر در حوزه خبر داد.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمرتضی میرکتولی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: ساماندهی درس تفسیر در حوزه علمیه یکی از دغدغه‌های اساتید بوده است از این رو با مشورت و نظرخواهی از استادان برجسته تفسیر، طرح جامع تفسیر از سوی جامعه مدرسین و با همکاری مجمع عالی تفسیر تدوین شده است.

وی از ارایه این طرح به شورای عالی حوزه خبر داد و افزود: این طرح برای درس تفسیر در پایه های ابتدایی حوزه علمیه است.

برپایی همایش یازدهم

میرکتولی با اشاره به برگزاری ده همایش با حضور استادان تفسیر حوزه در سال‌های گذشته تصریح کرد: یازدهمین همایش نیز بعد از ماه محرم در سه شب برگزار خواهد شد.

رئیس مجمع عالی تفسیر بیان کرد: همایش شب اول برای استادان سطوح عالی و خارج، شب دوم برای استادانی که تاکنون جلسه تفسیری نداشته‌اند و همایش سوم نیز برای استادان سطح یک حوزه علمیه است و با همکاری دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

چاپ کتاب ده همایش

میرکتولی از تالیف کتاب ده همایش تفسیری خبر داد و افزود: کتاب ده همایش تفسیری اختصاص به ده همایشی است که در سال‌های گذشته از سوی مجمع عالی برگزار شده است.

وی با اشاره به محتوای این کتاب گفت: یکی از بخش‌های آن سخنرانی مرجع تقلید و علمایی است که در این ده همایش سخنرانی داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به آیات عظام جوادی آملی، مکارم شیرازی، سبحانی، نوری همدانی و آیات یزدی و مصباح یزدی همچنین حجج اسلام و المسلمین قرائتی و حمید محمدی اشاره کرد.

تداوم طرح اعزام استاد تفسر به استان‌ها

رئیس مجمع عالی تفسیر همچنین با اشاره به برگزاری اولین دوره طرح «30 استان؛ 30 استاد تفسیر» در ماه رمضان امسال ادامه داد: در صدد هستیم تا همایش مذکور در ماه رمضان سال آینده با برنامه‎ریزی منسجم‌ترو با شکوه بیشتری ادامه یابد.

وی افزود: براساس طرح سال آینده برای هر استان سه استاد تفسیر اعزام خواهد شد تا به تدریج این طرح به پویایی و تاثیرگذاری مورد انتظار برسد اگرچه در دوره نخست نیز استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر