ماهان شبکه ایرانیان

سال تحصیلی جدید جامعة‌الزهراء آغاز شد/ ورود ۲ هزار طلبه جدید

گروه حوزه‎های علمیه: مراسم سال تحصیلی جدید جامعة‌الزهراء امروز ۲۹ شهریور ماه با سخنرانی دبیر شورای عالی حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‎الاسلام سید سجاد هاشمیان، مدیر جامعة الزهراء در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة الزهرا(س)، با اشاره به رسالت مهم طلاب در کسب علم عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم در کسب علم و معرفت توجه به عظمت خدا و کوچکی بنده در برابر خالق و عنایت به وظایفی است که بر دوش داریم.

مدیر جامعة الزهراء افزود: توجه به عظمت خدا موجب آرامش و رفع دغدغه‌ها می‌شود چرا که دغدغه‌های مختلفی در مسیر کسب علوم دینی وجود دارد که می‌توان با در نظر گرفتن خدا در امور آنها را از میان برد.

وی تصریح کرد: تعبیر زیبایی وجود دارد که اداره این جهان به دست امام عصر(عج) است و خداوندی که به همه چیز احاطه علمی دارد می‎خواهد به ما بفهماند که خداوند عظیم تر از آن است که در درک ما بگنجد قطعا خداوند از خلق دنیا اهدافی دارد.

هاشمیان عنوان کرد: در این جهان جهاد در راه خدا دارای ارزش والایی است و انسانی که در راه خدا با نفس خود بجنگد و خود و خدای خود را بشناسد می تواند به بهشت الهی رهنمون شود.

مدیر جامعة الزهراء افزود: همه رویدادها در جهان ثبت و ضبط می‌شود و در روز قیامت انسان در برابر عمر و اعمالش مورد بازخواست قرار می‌گیرد پس به رسالت و وظیفه خود واقف باشیم و در پرهیزگاری و اجتهاد پیشگام شویم.

وی گفت: خدا را شکر می‌کنیم که خواهران طلبه ما در حجاب و پاکدامنی الگو هستند زیرا فردی که در راه خدا به کسب علمی می‌پردازد در حفظ کانون خانواده‎اش نیز موفقیت بیشتری باید به دست می آورد.

وی عنوان کرد: جامعه الزهرا(س) باید الگوی حجاب و عفاف باشد و طلبه‌ها در دیانت و پاکدامنی و عفاف الگو باشند زیرا این جا مبنا فقط فقه نیست بلکه باید در جهت اخلاق و تهذیب گام برداریم.

وی تاکید کرد: سیاست‌های کلان و چشم انداز بر اساس رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب تعیین شده و به زودی سند راهبردی تدوین خواهد شد.

12 هزار طلبه شاغل به تحصیل

وی همچنین از ورود دو هزار طلبه جدید به این مدرسه علمیه خبر داد و اظهار کرد: ورود دو هزار طلبه جدید در کنار ده ها هزار طلبه زن در نقاط مختلف کشور فرصت عظیمی برای ایجاد تحول فرهنگی در داخل و خارج کشور است.

هاشمیان با بیان اینکه طی 30 سال گذشته 50 هزار طلبه خواهر ایرانی و غیر ایرانی  از این مرکز فارغ التحصیل شده‎اند بیان کرد: هم اکنون 12 هزار طلبه در جامعه الزهراء تحصیل می کنند که از این تعداد هزار و 500 نفر غیرایرانی هستند.

اهمیت تبلیغ در کنار تهذیب

همچنین آیت الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه نیز در سخانی گفت: اخیرا ستادی در حوزه تشکیل شده که افرادی را به آموزش و پرورش در جهت تبلیغ می‌فرستد و خدمات خوبی را ارائه می دهد و از وجود خواهران طلبه نیز استفاده می‎کنند و ما انتظار داریم از خواهران جامعة الزهرا نیز استفاده شود.

این استاد برجسته تصریح کرد: حوزه‌های علمیه سراسر کشور از وجود خواهران طلبه انتظار دارند با حضور در این مدارس با خواهران طلبه دیگر انس داشته باشند تا از رفتار و منش و حسن برخورد این عزیزان الگو بگیرند.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: معنویت خاصی در جامعة ازهرا و در سایه حرم مطهر حضرت معصومه(س) وجود دارد و انتظار می رود این فرصت را قدر بدانید و با اخلاق و معنویت به تحصیل جدی و نشر علوم بحث و گفت و گو و سخنرانی و ارائه مقاله بپردازید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان