ماهان شبکه ایرانیان

آیت‎الله‌العظمی صافی:

مجلس از نظرات بزرگان حوزه بهره‌مند شود/ لزوم ارتباط حوزه با مجامع علمی جهان

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی تاکید کرد: حوزه‎های علمیه و دانشگاه‎های ما باید با مجامع علمی جهان ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله ‎العظمی صافی گلپایگانی امروز 29 شهریور در دیدار با حجت‎الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با تشکّر فراوان از فعّالیت‌های تبلیغی وی، هدف اصلی در فعالیت‌ها را اعتلای کلمه اسلام دانسته و گفت: الحمدلله فعالیت‌های تبلیغی زیادی در این زمینه‌ها انجام می‌شود و مخصوصاً در رابطه با ادیان و مذاهب و فرق دیگر و امثال حضرتعالی توفیقات بسیار خوبی داشته‌اید.

این مرجع تقلید شیعیان اظهارکرد: نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هدف، اعتلای کلمه اسلام است و این‌که باید معارف ناب دین عزیز را به دیگران برسانیم.
وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به لزوم حُسن سلیقه در روابط با دیگران افزود: حوزه‎های علمیه و دانشگاه‎های ما باید با مجامع علمی جهان ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و از فرصت پیش آمده برای معرفی تعالیم اسلام استفاده کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که باید در اشخاص فعّال در این زمینه باشد، حُسن سلیقه است که متأسّفانه در بعض موارد دیده می‌شود به خاطر عدم وجود این ویژگی، نتیجه عکس در روابط پدید می‌آید.
آیت‌الله‎ صافی، گفت: مردم از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که با تقویت ارتباط با علما و استفاده از نظرات بزرگان دین، به سمت حلّ سریع و اساسی مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم پیش بروند.

وی ادامه داد: یکی از امور مهمّی که باید مجلس آن را سرلوحه فعّالیّت‌های خود قرار بدهد همین ارتباط با اندیشمندان اسلامی و حوزه علمیّه است که اگر بخواهیم مجلسی اسلامی داشته باشیم، باید از نظرات عالمان دین و دانشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده بشود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان