ماهان شبکه ایرانیان

اسدی‌نسب خبر داد:

ارسال ۴۰ چکیده مقاله به همایش «علوم انسانی اسلامی با تکیه بر المیزان»

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر علمی همایش «علوم انسانی اسلامی با تکیه بر المیزان» از ارسال ۴۰ چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اسدی‌نسب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: هشت مقاله به صورت کامل به همایش واصل شده است و بیش از 40 چکیده مقاله دریافت کرده ایم.

وی اظهار کرد: احتمال بسیار زیادی برای تعویق زمان برگزاری همایش وجود دارد، از این رو مهلت ارسال مقاله به همایش نیز تمدید شده و علاقه‎مندان می‎توانند آثار خود را به دبیرخانه بفرستند.

برگزاری همایش در 17 محور

اسدی‌نسب به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: این همایش در محورهای کلیات قرآن و علوم انسانی با 17 موضوع از جمله غایت و کارکرد‌های علوم انسانی اسلامی در قرآن از منظر علامه طباطبایی، روش‌شناسی تولید علوم انسانی اسلامی در قرآن از منظر علامه طباطبایی، مبانی مبدأشناختی علوم انسانی و مبانی هستی شناختی علوم انسانی اسلامی در قرآن از منظر علامه طباطبایی و منابع و مبانی معرفت‌شناختی علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: محور دیگر این همایش، رشته‌های علوم انسانی است که محورهایی مانند قرآن و اخلاق در 12 موضوع چون غایت و کارکرد‌های علم اخلاق اسلامی در قرآن از منظر علامه طباطبایی، روش‌شناسی تولید علم اخلاق اسلامی در قرآن از منظر علامه طباطبایی، مبانی مبداشناختی علم اخلاق اسلامی در قرآن از منظر علامه طباطبایی را شامل می‌شود.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: قرآن و مدیریت، قرآن و فرهنگ شناسی، قرآن و جامعه‌شناسی و قرآن و تاریخ از دیگر محورهای این همایش هستند که در آن‌ مسایلی مانند نظام مسائل و قلمروشناسی علم تاریخ (طبقه بندی مسائل) در قرآن از منظر علامه طباطبایی، غایت و کارکرد‌های علم تاریخ اسلامی در قرآن از منظر علامه طباطبایی، روش‌شناسی تولید علم تاریخ اسلامی در قرآن از منظر علامه طباطبایی و مبانی مبداشناختی علم تاریخ اسلامی در قرآن از منظر علامه طباطبایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

اسدی‌نسب با اشاره به شرایط ارسال مقالات گفت: هر تحقیقی در محورهای همایش و موضوعات تعیین شده که بر محور نظرات علامه طباطبایی در المیزان و آثار دیگر بوده و همراه مقایسه، نقد و بررسی، تحلیل نتایج  و زمینه‌های مربوطه باشد، قابل پذیرش است.
وی افزود: محتوا، ناظر به علوم انسانی رایج و با بررسی و نقد  به آن باشد و مقالات ارسالی بایستی از مختصات مقالات علمی برخوردار باشد و مقالات ارسالی نبایستی قبلاً در جای دیگر چاپ یا ارائه شده باشند.

نشانی دبیرخانه

اسدی نسب با بیان اینکه پیش از این فرصت ارسال چکیده مقالات، خرداد ماه و اصل مقالات شهریور ماه اعلام شده بود افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی بلوار 15 خرداد، کوچه شهید میثمی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و یا با کدپستی 179 - 37185 و پست الکترونیک دبیرخانه به نشانی almizan@iict.ac.ir ارسال کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان