ماهان شبکه ایرانیان

پیام تسلیت آیات عظام جوادی آملی، مکارم و هاشمی شاهرودی در پی ارتحال آیت الله خزعلی

گروه حوزه‎های علمیه: آیات عظام جوادی آملی، مکارم و هاشمی شاهرودی با صدور پیام های جداگانه ارتحال مفسر و حافظ قرآن، ایت الله خزعلی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) در پیام آیت الله العظمی جوادی آملی آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی، فقیه مجاهد، مدافع حریم ولایت و غدیر، آیت الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی را به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه، حوزه های علمی، مراجع بزرگوار تقلید و بیت مکرم و شریف آن فقید راحل تسلیت عرض می‎کنم.

سعی بلیغ این فقیه مجاهد انشاء الله مشکور خواهد بود و ره توشه ی لقای الهی اوست. امیدواریم ذات اقدس اله به همه ی بازماندگان اجر صابران مرحمت نموده و روح این فقیه مجاهد را با ارواح انبیاء و اولیای الهی محشور فرماید.

غفر الله لنا و لکم و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

جوادی آملی

پیام آیت الله مکارم

همچنین آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی آورده است: خبر ارتحال آیت الله خزعلى (قدس سره الشریف) را با نهایت تأسف دریافت داشتم و بسیار متأسف شدم. او فقیهى آگاه، خطیبى شجاع و عالمى با تقوا و دلسوز بود. در تمام میدان‌هاى انقلاب با شهامت کامل ظاهر مى‌شد و در دفاع از اصول و فروع اسلام تلاشى بى‌وقفه داشت، با قاطعیت سخن مى‌گفت و با درایت مسائل اجتماعى و سیاسى را دنبال مى‌کرد. او از یاران با وفاى امام راحل(قدس سره الشریف) بود و در مسیر زندگى هرگز گرفتار تزلزل و تردید نشد. خدایش غریق رحمت گرداند و روح او را با ارواح محمد و آل محمد(علیهم السلام) محشور گرداند.

اینجانب این مصیبت دردناک را به جامعه روحانیت به ویژه به دوستان و خانواده محترم آن فقید سعید صمیمانه تسلیت عرض مى‌کنم و صبر و اجر فراوان براى همه آنها از خداوند متعال مسألت دارم.

ناصر مکارم شیرازى

پیام آیت الله هاشمی شاهرودی

پیآیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری  نیز با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: بدینوسیله درگذشت عالم ربانی خطیب ارجمند و روحانی مجاهد حضرت آیت الله ابوالقاسم خزعلی، که عمری در خدمت به اسلام و مجاهدت در راه انقلاب گذرانده و منشأ خدمات و آثار فراوان بوده اند را به محضر ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری و روحانیت و حوزه‌های علمیه و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علو درجات ایشان را خواستارم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان