با ورود ۳ هزار طلبه جدید؛

سال تحصیلی جامعه المصطفی(ص) آغاز شد

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی(ص) امروز ۲۵ شهریور با حضور سه هزار طلبه جدید و با سخنرانی آیت‌الله العظمی نوری همدانی و آیات مقتدایی و اعرافی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله العظمی نوری همدانی، در این مراسم که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به وظایف طلاب حوزه گفت: طلاب باید در معارف مختلف جهادی، اقتصادی، سیاسی و ... مجهز باشند و به فقاهت برسند تا بتوانند دنیا را مانند امام خمینی نورانی کنند.

وی اظهار کرد: قرآن تاکید بر این مسئله دارد که مسلمانان باید در عالی‌ترین درجه از قدرت علمی و اقتصادی و نظامی باشند تا زورگویان و مستکبران از آنان حساب ببرند.

این مرجع تقلید ادامه داد: امروز متاسفانه به علت ضعف کشورهای اسلامی رژیم‌های مستکبر عالم بر ملل اسلامی مسلط شده و مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته‌اند.

30 هزار طلبه تحت پوشش المصطفی(ص)

همچنین آیت الله علیرضا اعرافی، رئیس جامعه المصطفی(ص) در سخنانی عنوان کرد: هم اکنون 30 هزار طلبه از بیش از صد ملیت تحت پوشش جامعه المصطفی(ص) قرار دارند و در کشورهای مختلف علاوه بر تحصیل به علوم اسلامی و دینی در مراکز فرهنگی و دینی نیز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: مسیر امروز جامعه المصطفی مسیر معارف اسلام و اهل بیت(ع) با تاکید بر وحدت، عقلانیت، محبت و تمدن‌سازی اسلامی برای خدمت به همه کشورهای اسلامی است.

اعرافی همچنین به آسیب‌های علم و فضای علمی طلبگی پرداخت و تصریح کرد: دورشدن از عقلانیت و وحدت یکی از آسیب‌هایی است که امروز جهان اسلام را به شدت متشنج کرده است بنابراین طلاب باید در فضای علمی خود با منطق عقلانی و با تکیه بر وحدت اسلامی به بحث و مجادله بپردازند.

لزوم اخلاص طلاب

همچنین آیت الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در سخنانی اظهار کرد: طلاب باید با اخلاص کامل به تحصیل و تهذیب بپردزاند.

وی افزود: اگر روحانیت اخلاص را فراموش کند و تلاشش این باشد که سطح مادی خود را از سطح متوسط مردم بالاتر ببرد دیر یا زود در نزد مردم مطرود خواهد شد.

ورود 3 هزار طلبه

همچنین حجت‎الاسلام والمسلمین علی الهی تبار، جانشین معاونت آموزش جامعه المصطفی(ص) از ورود سه هزار طلبه در سال جدید به این نهاد حوزوی بین‌المللی خبر داد.

وی با بیان اینکه 20 هزار طلبه در سال تحصیلی جدید در نزدیک به 200 موسسه و مدرسه و مرکز علمی در داخل و خارج کشور مشغول تحصیل هستند بیان کرد: ملاک فعالیت آموزشی و راهبرد ما در تدوین متون در المصطفی(ص) تربیت طلاب با محوریت عقلانیت و معنویت و تاکید بر روحیه جهادی است.

وی با بیان اینکه وحدت و تقریب محور گفتمان انقلاب اسلامی است و جامعه المصطفی(ص) هم این مسئله را دنبال می کند اظهار کرد: جریان حق و باطل یک جریان تاریخی است که اسلام و تشیع تبلور عینی حق و مظاهر مادی و سکولار دنیای غرب، تبلور باطل است.

وی تاکید کرد: جامعه المصطفی بر محور گفتمان انقلاب اسلامی که قرائت صحیح اسلام است حرکت می کند و با دو قرائت تکفیری و سکولاریستی از دین در تضاد کامل است.

در پایان این مراسم از فارغ التحصیلان برتر جامعه المصطفی(ص) تجلیل شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر