ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی:

کشورهای اسلامی نباید در برابر اهانت اسرائیل به مسجد الاقصی سکوت کنند

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم با محکومیت شدید حمله اسرائیل به مسجد الاقصی تاکید کرد: کشورهای اسلامی نباید در برابر اهانت اسرائیل به مسجد الاقصی سکوت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز 25 شهریور در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم در سخنانی با محکومیت شدید حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی گفت: مسجدالاقصی قبله اول مسلمین و متعلق به آنان است ولی صهیونیست‎ها می‌خواهند آن را تصاحب کنند از این رو ملت‌های مسلمان نباید در برابر این حادثه سکوت کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشورهای اسلامی چرا در مقابل این مسئله سکوت کرده‌اند اظهار کرد: متاسفانه برخی سران کشورهای اسلامی دست در دست صهیونیست‌ها دارند و خود را خوار و خفیف کرده‌اند در صورتی که یک مسلمان نباید عزت خود را پایمال کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حمایت غرب از تروریست‎های داعش در حمله به کشورهای اسلامی از جمله عراق و سوریه یادآور شد: این کشورها از طرفی از مدعیان دموکراسی هستند و از طرف دیگر نیز تروریست ها را حمایت می‎کنند تا به کشورهای اسلامی حمله کنند این چه دموکراسی است که شما از آن دم می‌زنید.

وی با بیان اینکه قصد آمریکا و متحدان آن در حمایت از تروریست‌ها ساقط کردن حکومت مردمی سوریه و تجزیه عراق است تصریح کرد: مردم یمن نیز با حمایت سیاسی و دلارهای این کشورها و اجیرکردن دست نشانده های خود در منطقه وضعیت وخیمی پیدا کرده است.

این مرجع تقلید اظها رکرد: در یمن مشتی مزدور را جمع کرده‌اید و می‌خواهید این کشور و مردم آن را در هم بکوبید؟ کجاست دموکراسی و حکومت مردم بر مردم که شما مدعی آن هستید؟ آیا این دموکراسی چیزی جز دروغ و فریب است؟.

این مفسر قرآن با بیان اینکه این‎ها نمی‌توانند در نهایت نقشه خود را عملی کنند به کشورهای غربی توصیه کرد دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند و به رای مردم احترام بگذارند.

وی در ابتدای مباحث خود روایتی اخلاقی را بیان کرد و گفت: یک انسان مومن نباید آن چنان خود را اسیر هوی و هوس، مال دوستی وقدرت کند که به واسطه آن در نزد دیگران خوار و ذلیل شود.

وی ادامه داد: علاقه به مال و شهرت و زن و فرزند درحد منطقی و معقول خود خوب است ولی اگر از حد بگذرد سبب می‎شود تا انسان برای این علاقه دست به هر کاری بزند و عزت خود را از دست بدهد.

این مرجع تقلید دست نشاندگی برخی کشورهای اسلامی را مصداق این مسئله ذکر و عنوان کرد: انسان اگر قانع نباشد مجبور است برای رسیدن به برخی چیرها دست خود را پیش دشمنان دراز کند که امروز برخی کشورهای اسلامی چنین کاری انجام می‎دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان