استاندارچهارمحال و بختیاری:

چهارمین چالش نوآوری فناوری نانو برگزار می شود

تهران- ایرنا- چهارمین چالش نوآوری فناوری نانو با موضوع 'تولید نانوپوشش‌های چربی‌گریز پایدار روی سطوح فلزی یا شیشه‌ای' از سوی کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می شود.

چهارمین چالش نوآوری فناوری نانو برگزار می شود
به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، یکی از برنامه‏‌های مهم ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که از ابتدای سال جاری با چشم‌انداز رفع مشکلات کلیدی یا نیازهای فناورانه صنایع مختلف کشور با اتکا به دانش و تخصص پژوهشگران و فناوران کشور آغاز به کار کرده است.
‌اکنون به فاصله اندکی از آغاز سومین چالش نوآوری فناوری نانو با عنوان کاهش نفوذپذیری در لایه داخلی تایرخودرو، چهارمین دور از این رقابت نوآورانه کلید خورده است.
هدف محوری چهارمین چالش نوآوری نانو، ارائه راهکاری بر پایه فناوری نانو برای توسعه لایه یا پوشش‌های نانویی چربی‌گریز پایدار و ماندگار روی سطوح فلزی و شیشه‌ای با قابلیت جلوگیری از آغشته‌ شدن یا باقی ماندن چربی، لک و دوده روی این سطوح است.
آبگریز و چربی‌گریز کردن سطوح مختلف به منظور جلوگیری یا کاهش آلودگی آنها همواره یکی از دغدغه‌های سازندگان و مصرف‌کنندگان انواع محصولات از قبیل لوازم خانگی و الکترونیکی بوده است، چراکه اعمال پوشش‌های چربی‌گریز روی سطوح علاوه بر کاهش زمان و هزینه‌های تمیزکاری به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند.
در این راستا ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به دنبال توسعه پوشش‌های چربی‌گریز پایدار روی سطوح فلزی یا شیشه‌ای توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و سایر پژوهشگران و فناوران کشور است، چالش پیش‌رو از امروز 17 بهمن ماه در دو مرحله برگزار خواهد شد.
در مرحله اول به طرح‌های برگزیده جایزه‌ای 20 میلیون ریالی تعلق خواهد گرفت و طرح برتر نهایی در پایان مرحله دوم علاوه بر دریافت جایزه نقدی 100 میلیون ریالی و تسهیلات تجاری‌سازی، فرصت عقد قرارداد یا همکاری با هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی از طریق فروش دانش فنی، فروش محصول یا مانند آنها را خواهد داشت.
بنابر اعلام دبیرخانه چالش‌های نوآوری و فناوری نانو محققان دانشگاهی، فناوران و شرکت‏‌های دانش‌‏بنیان علاقمند به شرکت در این چالش تا 15 اسفندماه فرصت دارند ‏تا طرح‏ مفهومی اولیه خود را از طریق پایگاه اینترنتی چالش به دبیرخانه ارسال کنند، علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه ثبت‌نام، شرایط ارسال راه‌حل و جوایز) به نشانی اینترنتی پایگاه مراجعه کنند.
دور نخست این چالش پس از برگزیده شدن طرح ارائه شده توسط یک شرکت دانش‌بنیان در مرحله نهایی با موفقیت به پایان رسیده است، دومین چالش نوآوری نانو نیز اکنون با ثبت‌ 97 طرح و نمونه اولیه در مرحله ارزیابی قرار دارد، سومین چالش نیز با عنوان کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو در مرحله ارائه طرح است.
علمی ** 9340**1834
دریافت کننده: منیر ابراهیمی زاده ** انتشاردهنده: ناهید شفیعی
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر