حمید محمدی در مراسم بزرگداشت معراجیان منا:

طلاب المصطفی(ص) ابعاد حادثه منا را برای مردم کشورشان تبیین کنند

گروه حوزه‎های علمیه: حجت‎الاسلام حمید محمدی در مراسم بزرگداشت معراجیان حادثه منا که از سوی فعالان قرآنی جامعه المصطفی(ص) از کشورهای مختلف برگزار شد، تاکید کرد: طلاب المصطفی(ص) ابعاد حادثه منا را برای مردم کشورشان تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎‌المللی قرآن ایران (ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین حمید محمدی امروز 20 مهر در همایش معراجیان منا که از سوی فعالان قرآنی جامعه المصطفی(ص) و با حضور رئیس کاروان قرآنیان حج برگزار در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: بخشی از هجرت، هجرت به بیت‎الله است؛ رابطه ویژه‎ای بین مهاجرت و مجاهدت و شهادت وجود دارد و مهاجرت برای پذیرش و دریافت نور است؛ کسی که در مسیر نور واقع می شود به دنبال آن است که خودش که از نور بهره‎مند است، دیگران را نیز از نور بهره‌مند کند.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: این جریان با کسب نور در مهاجرت و نشر نور در شهادت ادامه می‎یابد؛ نقطه آغازین خروج مهاجرانه و نقطه پایانی هم رسیدن به لقاءالله است.
وی تصریح کرد: کسانی که از این حیات بهره‎مند می‎شود و حیات عندربی پیدا می کنند مصداق بقیت‎الله خیر لکم می‎شوند و کسانی که جان خود را در این هجرت از دست می‎دهند می‎توانند مصادیق این مسئله باشند.
محمدی اظهارکرد: کسانی که در تابش هدایت قرآنی و نبوی واقع می‎شوند به این حیات می‎رسند و ما امروز برای کسانی ترحیم گرفته ایم که هم دست به هجرت زدند و این کار را مجاهدانه انجام دادند زیرا برای ترویج قرآن کریم حرکت کردند و این مرگ را درک کردند.
وی افزود: لذا شهدای قرآنی و مجاهدان قرآنی هر دو حیات الهی را با هم دارند؛ کسانی که از کشورهای خود حرکت کردند مصداق همین مهاجرت هستند و اگر در این راه بمیرند چنین حیاتی را درک خواهند کرد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: عزت اسلامی وقتی حفظ می‎شود که کرامت حج حفظ شود؛ در سوره مائده آمده است که شعایر الهی را حلال نشمرید ولی در حادثه منا بیشترین بی‎حرمتی را در حق مردم انجام شد.
وی تصریح کرد: تمام کسانی که حرمت خانه خدا را رعایت نمی‎کنند و در حالت احرام این گونه در حق مردم بی حرمتی می‎کنند، دچار عقاب شدید خدا خواهند شد و خداوند با آنها برخورد سختی خواهد کرد.

شرایط کلیدداری خانه کعبه

محمدی اظهارکرد: کلید دارخانه خدا باید از حضرت ابراهیم(ع) تبعیت کند؛ متولی خانه خدا باید بصیر و بسیط الید باشد و اهتمام به حضرت ابراهیم و پذیرش امامت ایشان و پیامبر گرامی اسلام لازمه اقامه حج است.
وی افزود: درک مجدد کیفیت اقامه حج و الزاماتی که در این اقامه وجود دارد بحث بسیار مهمی است که در لزوم تغییر تحول دربرگزاری مناسک حج باید بررسی شود.
محمدی گفت: این شهدا موقعیت ممتازی دارند ولی دلیلی نمی‎شود که این مکان مقدس به دست کسانی که سرسپرده استکبار هستند اداره شود.

ایجاد جهل رسانه‌ای

وی تصریح کرد: شرایطی در این بین ایجاد شد که سکوت و جهل رسانه ای ایجاد شود زیرا هرگونه اطلاع رسانی را آل سعود را محکوم می‎کرد.

محمدی اظهارکرد: کمیته حقیقت‎یاب باید جنبه های انسانی این مسئله را بررسی کند و افشای شبکه و زنجیره بین‎المللی نظام سلطه، افشای توطئه اخراج اسلام گرایان تندروی غربی به سمت جهان اسلام از جمله کارهایی است که باید انجام شود
وی افزود: پیگیری حقوقی در مجامع بین‏ المللی با مستندنگاری این حادثه، ایجاد تشکیلات وکلای بدون مرز از حقوق‎‌دانان بدون مرز مسلمان و غیر مسلمان، پیگیری مشکلات ایجاد شده برای خانواده‌های داغدیده از جمله فعالیت‎هایی است که باید در این زمینه انجام شود.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ارتقای محبوبیت مقام معظم رهبری در ایران و جهان اسلام در این قصه بسیار عظیم بوده است و فرمان قاطع و مدبرانه ایشان هم باعث شد که عربستان نسبت به برخورد خود تجدید نظر کند و جهان اسلام نیز این مسئله را متوجه شدند.
وی تصریح کرد: طلاب المصطفی(ص) می توانند این موضوع را در لایه‎های مردمی در کشورهای خود دنبال کنند و می‌تواند به تزلزل این کشورها بیانجامد.

در این مراسم دو تن از قاریان برتر جامعه المصطفی(ص) به قرائت قرآن پرداختند و یکی از مادحان اهل بیت(ع) نیز به مداحی پرداخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر