رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در گردهمایی مبلغان خبر داد:

اعزام ۸۵۰۰ مبلغ در محرم به سراسر کشور

گروه حوزه‎های علمیه: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام هشت هزار و ۵۰۰ مبلغ به مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین احمد واعظی امروز 18 مهر در نشست مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی با آیت‎الله‎العظمی وحید خراسانی گفت: امروزه بیش از 40 نفر از مبلغان نخبه دفتر تبلیغات در درس خارج و 40 نفر در دانشگاه و سطوح عالی حوزه تدریس می‏کنند.
وی افزود: امسال در ماه رمضان 9 هزار مبلغ اعزام شدند و در ماه محرم نیز 8500 مبلغ به سراسر کشور اعزام می‎شوند؛ البته این مبلغان در سراسر سال در مناطق مختلف کشور به تبلیغ مشغول هستند.
وی بیان کرد: ره توشه‎های تبلیغی و آزمون‎های تخصصی طلاب توسط همین مبلغان طراحی می‎شود و این مبلغان کمک بسیاری برای روان سازی فعالیت‎های مدیریتی در حوزه تبلیغاتی ایفا می‎کنند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: یکی از مهمترین ابعاد فعالیت این مبلغان در مناطق مشترک با اهل سنت است که این مناطق نیازمند حضور مبلغانی است که با تجربه‎تر باشند.
وی افزود: مبلغان در این مناطق حضور پیدا می‎کنند و تا کنون اقدامات ماندگاری در این زمینه انجام داده‌اند؛ خوشبختانه این روحانیون در مناطقی حاضر شدند که حتی روحانی مستقر نیز در این مناطق وجود نداشته است.
وی در پایان از انتشار و احیای کل آثار شهیدین خبرداد و یک سری کامل آن را به این مرجع تقلید هدیه کرد.

گردهمایی با مراجع

در ابتدای این مراسم حجت‎الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: چهارمین نشست مبلغان نخبه حوزه با مراجع عظام تقلید در حالی در محضر آیت‎الله‎العظمی وحید خراسانی برگزار می‎شود که سه نشست پیشین در محضر آیات جوادی، مکارم شیرازی و هاشمی شاهرودی برگزار شد.

وی افزود: از جمله اهداف این نشست‎‎ها می‎توان به شناساندن جایگاه و خدمات مبلغان حوزوی به مراجع عظام تقلید و بهره‎گیری از سخنان نافذ این بزرگان و همچنین انتقال تجربیات تبلیغی به این مبلغان اشاره کرد.

معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بیان کرد: مبلغان نخبه دفتر تبلیغات در امر مصاحبه‎گیری از مبلغان و تالیف ره‌توشه‎‌های تبلیغی و آموزش مبلغان جوان نقش آفرینی می‎کنند.

رسالت حوزه

در ادامه این گردهمایی حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی از وعاظ برجسته کشور گفت: بزرگترین رسالت حوزه شناساندن معارف و جایگاه پیامبر بزرگ اسلام است.

وی افزود: این رسالت خطیر امروزه بر همه ما طلاب است زیرا دشمنان می‎خواهند که با تحریف شخصیت ایشان و ارایه یک چهره منفی از ایشان دنیا را معارف نبوی دور سازند.

این استاد حوزه بیان کرد: اگر جایی برای تبلیغ برای ارایه چهره ناب ایشان وجود داشته باشد و اگر جایی باشد که بتوان به بهترین شکل معارف نبوی را به مردم منتقل کرد، قطعا هیچ کجا مثل هیئت‎های عزاداری محرم نیست.

وی گفت: معارف عبادی و توحیدی و اخلاقی و سیاسی و عرفانی نبوی از همین منابر هیئت‎ها باید به گوش مردم برسد؛ نباید اجازه دهیم که کسی این ماه را از ما بگیرد.

وی اظهارکرد: همه می‎دانیم که دین به عاشورا ماند و عاشورا نیز با همین گریه‎ها و دسته‎ها و هیئت‎ها زنده مانده و به همین دلیل است که بکاء برای امام حسین(ع)  این همه سفارش شده است.

حسینی خراسانی بیان کرد: فقه و فقاهت و حکمت و فلسفه و عرفان و عقل اگر در خدمت امام حسین(ع) نباشد و فقیه و متکلم و فیلسوف خود را نوکر امام حسین(ع) نداند، نمی‎توان به او فقیه و حکیم گفت.

صنف مبلغان در حوزه ایجاد شود

در ادامه حجت‎الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری از وعاظ برجسته کشور نیز در سخنانی گفت: همه ما حوزویان در ماه محرم دغدغه تبلیغ و منبرهای خوب را داریم ولی هیچ کدام از ما از برنامه یکدیگر برای کار در این ماه اطلاع ندارد.

وی افزود: حوزه باید در این زمینه تشکیلی ایجاد کند که با هم منسجم باشد و همه از برنامه‎های هم مطلع باشند و بدانند که چه کاری در دست انجام دارند.

این استاد حوزه بیان کرد: همه اقشار یک صنف و اتحادیه برای خود دارند و حتی برای اصنافی چون مداحان و صنف بازیگران نیز یک قطعه خاص در بهشت زهرا(س) آماده کرده‎اند ولی متاسفانه برای مبلغان چنین صنفی وجود ندارد که باید در حوزه ایجاد شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر