آیت‎الله‌العظمی وحید خراسانی عنوان کرد:

حضرت زهرا(س) باطن مشکات و حسنین(ع) مصباح آیه نور هستند

گروه حوزه‎های علمیه: آیت‎الله‌العظمی وحید خراسانی با بیان اینکه عاشورا از درک و فهم عقل بیرون است با اشاره به آیه نور تاکید کرد: حضرت زهرا(س) باطن مشکات و حسنین(ع) مصباح در آیه نور هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله العظمی حسین وحید خراسانی امروز 18 مهر در جمع مبلغان برتر حوزه علمیه در سخنانی گفت: کار شما تبلیغ است و یک مبلغ باید مبدا، مقصد و اصل و فرع و ثمره کار خود را بداند.

وی افزود: رسالت تبلیغی شما بسیار سنگین است زیرا مهمترین کار شما معرفی رسول اکرم و اهل بیت(ع) است که قطب عالم امکان است و از طرفی، باید به معرفی امام حسین بپردازید که نقل انسان قدرت درک آن مفهوم را ندارد.

این مفسر قرآن بیان کرد: بعضی مسایل قابل درک و برخی نیز قابل وصف نیست و یکی از آن، قضایایی که برای هیچ کس قابل درک و فهم و وصف نیست و عقل از قدرت فهم آن عاجز است قضیه سیدالشهداء است.

وی اظهار کرد: قضیه حضرت سیدالشهداء به حدی بهت‎انگیز است که واقعا فهم آن از توان هیچ بشری بر نمی آید. جایگاه امام به حدی است که زمانی که پیامبر به معراج رفت و خدا در سوره اسراء به آن اشاره کرده است پیامبر در بالاترین نقطه عرش که جبرئیل هم نمی توانست بیاید از آن بالا جمله«ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» را دید که نقش بسته است.

مصباح، از اسرار عالم است

این مرجع تقلید بیان کرد: مسئله مصباح نیز و اینکه امام چه مصباحی است و چه هدایتی دارد نیز از جمله اسرار بزرگ عالم است.

استاد برجسته حوزه با اشاره به آیاتی از سوره نور و آیه نور گفت: باطن مشکات در این آیه حضرت صدیقه طاهره و آن دو مصباح نیز امام حسین و حسین(علیهما السلام) هستند. امام روزی که به دنیا آمد قنداقه ایشان را به عرش بردند و روزی که به شهادت رسیدند با سر خونین به حریم کبریایی صعود کردند.

وی گفت: جایگاه امام به حدی است که پیامبران اولی العزم نیز حاجات خود را زیر قبه آن حضرت می‌گیرند مثل حضرت موسی که حاجتش را از سر قبر امام حسین طلب کرد و حضرت ابراهیم نیز که آرزوی زیارت امام را داشت و در اینجاست که کمیت عقل و حکمت در شناخت این عظمت لنگ می‎زند و نمی‎تواند این همه بزرگی را درک کند زیرا عقل کوچکتر از آن است که بتواند این عظمت را در خود جای دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به خطبه امام حیسن  در راه کربلا و شب عاشورا بیان کرد: حضرت خود را برای این ماجرای بزرگ آماده کرد و در روز عاشورا کاری کرد که ام سلمه عنوان می‌کند که در عصر عاشورا پیامبر را در خواب دیدم که ایشان با سر و پای برهنه از جانب خدا در گودال قتلگاه حاضر شدند و خون گلوی امام را در شیشه‎ای ریخته و به درگاه کبریای الهی بردند و این شیشه تاق کبریای الهی را تا قیامت می‎لرزاند.

انبیاء هم از قبه امام حسین(ع) شفاعت می‌گیرند

وی افزود: جایگاه امام به حدی است که حضرت زهرا(س) پیراهن خونین امام را برای شفاعت امت واسطه قرار می‎دهد و عظمت قبه مقدسه تا حدی است که انس و جن و انبیای الهی از درک آن ناتوان است.

وی تاکید کرد: میرزای نائینی فتوا دادند که اگر برای امام حسین(ع) به سر و سینه و با زنجیر و تیغ بزنند و خونی از شما خارج شود هیچ اشکالی ندارد و هیچکدام از این عزاداری‎های ما در حد و جایگاهی نیست که بخواهد عظمت کربلا را نشان دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر