آیت‌الله حائری شیرازی در گفت‎وگو با ایکنا:

آل سعود با ناامن کردن حج، امنیت خود را از دست داد/ تاثیر سخنان رهبری

گروه حوزه‎های علمیه: عضو مجلس خبرگان رهبری، با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت آل سعود در بر هم خوردن امنیت مراسم حج، تاکید کرد: حکامی که خانه امن الهی را ناامن جلوه دادند خودشان نیز امنیتشان را از دست داده‎اند.

آیت‎الله محی‎الدین حائری شیرازی در حاشیه تشییع پیکرهای پاک حجاج جانباخته در قم، در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) گفت: یکی از مهمترین مسایلی که در حج باید رعایت شود، بحث مدیریتی است که دین ما نیز در این زمینه سفارشاتی جهت رعایت امنیت و ایجاد این فضا بیان کرده است.
وی افزود: امنیت از این حیث در حج دارای اهمیت است که این خانه، بیت‎الله‎الاعظم است و مسجد الحرام حرم امن الهی است و هیچ کسی حق ندارد برای حجاج در این سرزمین کوچکترین آزاری ایجاد کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر کس که  امنیت را در مراسم و مناسک حج به هم بزند و یا مسئولی است که نتواند امنیت را در این منطقه به خوبی ایجاد کند، خداوند این مسئولیت را از وی گرفته و به کسانی می‎دهد که توان امن نگاه داشتن این مراسم و این سرزمین را داشته باشند.
وی گفت: خانه امن الهی محلی است که همه مسلمانان با هر مذهب و فکر و مسلکی در یک لباس و در یک شکل وارد این محل می‎شوند و مناسک را اجرا می‎کنند و مایه آرامش مومنین است و به همین خاطر نباید این خانه امن را برای مسلمانان نا امن کرد.
وی با اشاره به تاثیرات شگرف سخنان رهبری در تغییر لحن حکومت آل سعود بیان کرد: وقتی که خانه آنها امن نشد دیگر به چه چیزی می‎خواهند دلخوش باشند؛ وقتی که قرار است آنها این خانه را از امنیت خارج کنند قطعا نباید خود نیز امنیت داشته باشند و قطعا در آینده این رژیم گرفتارتر خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان