کمپانی خودروسازی تویوتا نسخه ای ویژه از مدل یاریس را با نام GRMN را معرفی کرده است که در بخش فنی ارتقای زیادی در مقایسه با سایر مدل های یاریس به خود دیده است. تویوتا یاریس GRMN تلاش کرده تا ویژگی و عناصر مهمی از خودروهای مسابقات رالی WRC را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار دهد که نمونه بزرگ آن میتواند استفاده از یک موتور چهار سیلندر سوپرشارژر 1.8 لیتری باشد که مجهز به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی بوده و میتواند حداکثر 205
اسب بخار قدرت را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
علاوه بر پیشرانه قدرتمند 205 اسب بخاری بر روی تویوتا یاریس، دیگر قسمتهای اتومبیل هم تغییرات بسیار خوبی تجربه کردهاند که بخشی از آن شامل ترمزهای جدید و قویتر، مجموعه سپر جدید با آیرودینامیک بهتر، چراغهای جدید مشکی رنگ، رینگهای 17 اینچی BBS، سقف مشکی رنگ، اسپویلر مشکی رنگ بزرگ انتهای سقف، صندلیهای اسپرت داخل کابین با روکش چرمی و دوخت قرمز و در نهایت سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر نسبت به گذشته میشود.
باتوجه به این تغییرات گسترده بر روی هاچ بک یاریس، تویوتا قول میدهد که این خودرو سریعترین اتومبیل در کلاس خود باشد که بدون اشاره به جزییات، در شتاب گیری و حداکثر سرعت خود میتواند عملکردی بهتر از فورد فیستا ST با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر 197 اسب بخاری و همچنین عملکردی بهتر از فولکس واگن پولو GTI با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر 200 اسب بخاری داشته باشد.
البته این برای اولین بار نیست که تویوتا از واژه GRMN برای محصولاتش استفاده میکند، زیرا در نمایشگاه 2015 توکیو ژاپن هم یک نسخه ویژه از تویوتا GT86 با همین عنوان معرفی شد که در زیر کاپوت آن پیشرانه اصلی تویوتا GT86 مورد استفاده قرار میگرفت، ولی این بار به جای قدرت 200 اسب بخاری و گشتاور 205 نیوتن متری، میتوانست حداکثر 216
اسب بخار قدرت در کنار گشتاور 217 نیوتن متری تولید کند و به واسطه جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخهای عقب ارسال کند.