ماهان شبکه ایرانیان

تشییع سه زائر جان باخته منا در قم/ حجت‌الاسلام علی گمارلو در لیست قربانیان

گروه حوزه‌های علمیه: امروز پیکر پاک سه تن از قربانیان حادثه منا در قم تشییع شد که یکی از آن‎ها حجت‎الاسلام والمسلمین علی گمارلو بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) پیکر پاک این سه تن با حضور آیات ‎اعرافی، کعبی و حائری شیرازی، حجت‎الاسلام والمسلمین شهیدی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در سپاه، استاندار، فرماندار، شهردار، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، نمایندگان ولی فقیه و دولت، مدیران و ائمه جمعه استان قم تشییع شد.
این پیکرهای پاک پس از تشییع و مدیحه سرایی با شعارهایی از جمله عزا عزا است امروز، روز عزاست امروز، کریمه اهل بیت(س) صاحب عزاست امروز و مرگ بر آل سعود و لعن الله علی آل سعود و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و کشتند زائر خدا، آل سعود بی حیا و...از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطحر تشییع و آیت الله اعرافی نماز میت را بر پیکر آنان اقامه کرد.

حجت‌الاسلام علی گمارلو از جمله جان‌باختگانی بود که امروز در قم تشییع شد. وی از طلاب حوزه علمیه بوده است که در عقیدتی سیاسی ارتش در یکی از جزایر کشور مشغول خدمت بوده است.

یادآور می شود، گمارلو یکی از چندین روحانی است که در حادثه منا به لقاء الله پیوستند. براساس گفته های حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در فاجعه منا حجت الاسلام سیدعلی احمدیان زاده، معین کاروان 19054 از استان خراسان رضوی، حجت الاسلام جواد نمازی مکی از کاروان 19029 خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدحسن اخوان، از کاروان 17248 تهران، حجت الاسلام علی زرگریان از کاروان 29013 استان لرستان، حجت الاسلام نصرت الله واحدی از کاروان 24037 استان فارس و حجت الاسلام مصطفی مرتضایی از کاروان جانبازان 17775 تهران جان خود را از دست دادند.

احمدی با بیان اینکه خانم مرجان نازقلچی فرماندار بندرترکمن که به عنوان معینه اهل سنت از گرگان اعزام شده بود در این حادثه به شهادت رسیده، افزود: همچنین حجت الاسلام سیدحسین حسینی ارزیاب روحانیون بعثه مقام معظم رهبری نیز در این فاجعه دلخراش جان باخته است.

وی ادامه داد: حجت الاسلام محمود جوان روحانی کاروان 19033 و حجت الاسلام علی مومن، عضو هیات استفتائات بعثه مقام معظم رهبری نیز در فاجعه دلخراش منا مجروح شده اند و هم اینک در بستر بیماری هستند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: همچنین حجت الاسلام علی پروانه مدیر امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری و حجت الاسلام محمدی احمدآبادی، عضو هیات استفتائات بعثه مقام معظم رهبری از دیگر روحانیون هستند که در این فاجعه دلخراش مجروح و پس از درمان از بیمارستان مرخص شده اند.

وی افزود: دو تن از اعضای بعثه مراجع تقلید، آیت الله مویدی قمی و حجت الاسلام والمسلمین مسلم قلی پور گیلان نیز از افرادی هستند که درفاجعه منا به جمع جان باختگان پیوستند.

افراد دیگری نیز در اظهارات غیررسمی به عنوان روحانیون جان باخته در حادثه منا از سوی دوستان آنان مطرح شده است. همچنین برادر حجت الاسلام همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه قم از جمله قربانیان حادثه منا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان